تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

همایش دانش‌آموزان همیار میراث‌فرهنگی استان فارس برگزار شد

  • 29 اردیبهشت 1402 - 14:01
همایش دانش‌آموزان همیار میراث‌فرهنگی استان فارس برگزار شد

همایش دانش‌آموزان همیار میراث‌فرهنگی ویژه دانش‌آموزان استان فارس به مناسبت بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه ۲۵ اردیبهشت‌ماه متقارن با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با همکاری مدرسه ابوالفضل شیراز و با حضور بیش از ۱۵۰دانش‌آموز در مجموعه زندیه برگزار شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد افزود: مجموعه زندیه شیراز شامل ارگ کریم‌خانی، بازار، حمام و مسجد وکیل است که این مجموعه دیدنی با دارا بودن آثاری فاخر و معماری بی‌نظیر در مناطق و بخش‌های مختلف آن‌که به‌صورت پیاده راه به یکدیگر متصل شده است. این همایش نیز به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با مجموعه زندیه برای بالا بردن سطح آگاهی آن‌ها نسبت به هویت ملی و شناخت بیشتر در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی دانش‌آموزان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس افزود: در موزه پارس شیراز با توجه به تقارن این هفته با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آیین بزرگداشت فردوسی نیز با اجرای نمایش شاهنامه‌خوانی برای دانش آموزان انجام شد که مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت.

او تصریح کرد: هفته بزرگداشت میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه تأکیدی بر فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش آموزان با میراث‌فرهنگی کشور است و بی‌شک این مهم می‌تواند در آینده ظرفیت‌های مناسبی را در زمینه حفظ آثار با ارزش تاریخی و فرهنگی ایجاد کند، در این راستا مدارس بهترین گزینه برای فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود.

دیدگاه