احیای آتش بُرها در مناطق محیط زیست فارس برای مقابله با آتش سوزی

  • 16 اردیبهشت 1402 - 9:11
احیای آتش بُرها در مناطق محیط زیست فارس برای مقابله با آتش سوزی

مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، با اشاره به آمادگی این مجموعه برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در فصول گرم سال مناطق تحت پوشش محیط زیست فارس گفت: در همین راستا، آتش بُرهای این مناطق ترمیم و احیا شده‌اند.

مجید خانبازی روز شنبه با تشریح اقدامات انجام شده برای پیشگیری از بروز آتش سوزی در مناطق افزود: این کار با انجام اقدام پیشگیرانه و برای جلوگیری از بروز بحران آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست فارس انجام شده است.

وی ادامه داد: در زیستگاه‌های طبیعی مانند پارکهای ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده حت مدیریت حفاظت محیط زیست استان فارس نیز انجام این کار با هدف حفظ زیستگاه و گونه های گیاهی ارزشمند و جلوگیری از گسترش آتش سوزی در اولویت قرار گرفته است.

او اظهار داشت: در اثر آتش سوزی ها میکروارگانیسم های موجود در خاک از بین رفته و ترکیب پوششی طبیعت تغییر می کند به طوری که بسیاری از گونه‌های مرغوب از رفته و گونه‌های نامرغوب جایگزین آن می شود.

مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: در آتش سوزی ها همچنین خاک حالت دانه‌ای خود را از دست می دهد و اکوسیستم شکننده تر می شود.

او گفت: این پدیده از نظر خساراتی که به بار می‌آورد در مناطق مختلف اهمیت متفاوتی دارد.

خانبازی افزود: وقوع آتش سوزی عمدتا بر اثر سهل انگاری افراد و کسانی که به نوعی از طبیعت بهره می برند و عوامل طبیعی از قبیل صاعقه است که باید از همه ظرفیت ها برای کنترل و کاهش آن استفاده کرد.

دیدگاه