مراسم ویژه روز سعدی ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

  • 06 اردیبهشت 1402 - 8:55
مراسم ویژه روز سعدی ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس از برگزاری مراسم ویژه یاد روز سعدی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب ،مسئولین و مقالات کشوری واستانی در مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی در روز جمعه ۸ اردیبهشت جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس سید مؤید محسن نژاد گفت:به همین منظور آماده‌سازی محیط آرامگاه جهت اجرایی مراسم از ساعت ۱۶ بعدازظهر آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس همچنین از برگزاری ارکستر سمفونیک در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت جاری در آرامگاه سعدی توسط کمیته اجرایی هفته بزرگداشت سعدی خبر داد و گفت: سلسله برنامه‌های فرهنگی در جهت بزرگداشت یاد روز سعدی به مدت یک هفته در شیراز و با محوریت آرامگاه سعدی در حال برگزاری است.

وی گفت : به‌منظور بزرگداشت زادروز شیخ اجل سعدی شیرازی برنامه‌های فرهنگی با رویکرد مردم محور و آشنا سازی بیش‌تر عموم با آثار سعدی و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ،اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس،مرکز سعدی شناسی،مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در حال برگزاری است.

سید مؤید محسن نژاد گفت: گل‌باران آرامگاه سعدی با حضور مردم ، اهالی فرهنگ و ادب و مسئولان فرهنگی ،اجرای برنامه نقالی خوانی اشعار سعدی در آرامگاه شیخ اجل،اجرای موسیقی سنتی و سلسله نشست‌های ا دبی از برنامه‌هایی است که اجراشده است.

دیدگاه