نوروز ۱۴۰۲؛ حافظیه با بیش از ۲۱۸ هزار بازدیدکننده همچنان در صدر است

  • 06 فروردین 1402 - 14:03
نوروز ۱۴۰۲؛ حافظیه با بیش از ۲۱۸ هزار بازدیدکننده همچنان در صدر است

بیش از ۸۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۵ فروردین ۱۴۰۲ از مواریث فرهنگی استان فارس بازدید کرده‌اند که آرامگاه حافظ با ۲۱۸ هزار و ۷۱۲ بازدیدکننده در این مدت رتبه نخست را در استان و کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس، مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۴۵ هزار و۲۶۹ نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با ۱۳۸ هزار و۵۳۶ نفر، مجموعه جهانی پاسارگاد با ۸۹ هزار و۹۷ نفر و ارگ کریم‌خان با ۸۶ هزار و۱۰۳ نفر به ترتیب در رتبه‌های بعدی بازدید قرار دارند.

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز چند روز پیش گفته بود: استان‌های فارس، اصفهان و تهران به ترتیب مقاصد نخست بازدیدکنندگان تا دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ بوده‌اند.

به گفته معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی «حافظیه، تخت‌جمشید، سعدیه، ارگ کریم خانی و پاسارگاد در فارس»، «باغ فین کاشان»، «کاخ موزه چهلستون و عمارت عالی قاپو در اصفهان»، «مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد، کاخ گلستان و مجموعه تاریخی ـ فرهنگی نیاوران در تهران» و «آرامگاه فردوسی در توس خراسان رضوی»، تا کنون پربازدیدترین مکان‌ها و بناهای تاریخی بوده‌اند که مردم در این چهار روز از آن‌ها بیشترین بازدید را داشته‌اند.

دیدگاه