مراسم تحویل‌سال ۱۴۰۲ در «حافظیه» و «شاهچراغ» برگزار می‌شود

  • 26 اسفند 1401 - 12:52
مراسم تحویل‌سال ۱۴۰۲ در «حافظیه» و «شاهچراغ» برگزار می‌شود

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز از برگزاری مراسم تحویل‌سال نو در «حافظیه»، «شاهچراغ» و «گلزار شهدا» خبر داد.

هنگام تحویل سال ۱۴۰۲ شمسی، ساعت ۰۰:۵۴ سه‌شنبه اول فروردین است.

اسدی که امروز جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در آیین آغاز به کار ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز سخن می‌گفت، اعلام کرد: سه هزار نفر از کارکنان شهرداری به صورت شبانه روزی در این تعطیلات به مردم و مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.

او افزود: شهرداری شیراز طی قراردادی با سپاه، ۴۰۰ نیروی بسیج را برای تأمین امنیت در ایام نوروز به کار گرفته که یکی از وظایف‌شان جلوگیری از برپایی چادر مسافرتی در پارک‌ها و مناطق ممنوعه است.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی خدمات سفر

شهردار شیراز گفت: سازمان مدیریت پسماند به طور میانگین روزانه ۱۰۵۰ تُن زباله در شیراز جمع‌آوری می‌کند اما در آستانه نوروز که مردم در حال خانه‌تکانی هستند، حجم تولید زباله به حدود ۱۶۰۰ تُن در روز و گاهی تا ۲ هزار تُن در روز می‌رسد.

اسدی گفت: سفرهای نوروزی برای شهرداری چیزی جز هزینه ندارد و شهرداری چند ده میلیارد تومان هزینه می‌‌کند تا منافع آن متوجه مسافران، مردم و کسبه شود.

او هچمنین با اشاره به همزمانی ایام نوروز با ماه رمضان از توزیع افطاری در شیراز خبر داد.

غلامرضا غلامی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز و رئیس ستاد خدمات سفر شهرداری نیز در این مراسم گفت: در هر پنج ورودی شهر شیراز ستاد خدمات سفر نوروزی برپا شده است.

غلامی افزود: نگاه ما اینست که در ایام نوروز ۱۴۰۲ به شهر ایمن دست بیابیم و در این شهر حادثه‌ای رخ ندهد و در صورت وقوع حادثه‌ای، آسیب‌های ناشی از آن به حداقل برسد. 

اجرای نقالی توسط گروه مشاعره وابسته به کانون فرهنگی سمیه (ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز) بخش دیگری از این مراسم بود.

گروه مشاعره وابسته به کانون فرهنگی سمیه

دیدگاه