ورود زودهنگام مسافران نوروزی به فارس و پذیرش ۹۵ درصدی ظرفیت هتل‌ها

  • 24 اسفند 1401 - 11:44
ورود زودهنگام مسافران نوروزی به فارس و پذیرش ۹۵ درصدی ظرفیت هتل‌ها

مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ورود زودهنگام مسافران نوروزی به فارس و پذیرش ۹۵ درصدی ظرفیت هتل‌ها در استان فارس خبر داد.

به گزارش میراث آریا، سید مؤید محسن‌نژاد امروز ۲۴ اسفندماه با بیان اینکه شهرستان‌های استان فارس آمادگی لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارند، افزود: گردشگرانی که قصد سفر به استان فارس را دارند بایستی فارس را در قالب یک بسته سفر کامل ببینند و از شهرهای مکمل و جایگزین برای اقامت بهره ببرند.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس  با اشاره به تلاقی نوروز باستانی و بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال پیک سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز شود و درصدد هستیم به دلیل هم‌زمانی و تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان ساعات بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی را افزایش دهیم.

محسن‌نژاد با بیان اینکه مردم باید پیش از سفر از وضعیت مکانی که به‌عنوان اقامتگاه انتخاب کرده‌اند مطلع باشند، افزود: امسال احتمال بارندگی در ایام نوروز وجود دارد و ممکن است ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به دلیل شلوغی تکمیل باشد، بنابراین مردم بایستی قبل از سفر مکان اقامتی خود را پیش‌بینی کنند، البته اعلام‌شده که حدود ۹۵ درصد از ظرفیت هتل‌ها رزرو شده است.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس  افزود: شیراز از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی گوناگون و بی‌شماری برخوردار است، البته اماکن گردشگری در استان فارس محدود به شیراز نیست و سایر شهرستان‌های این استان از جمله مرودشت، بیانات، آباده و اقلید در شمال، لار و لامرد در جنوب، داراب و فسا در شرق، نورآباد ممسنی و کازرون در غرب نیز از پتانسیل‌های بالایی در عرصه گردشگری بهره می‌برند و به‌عنوان شهرهای مکمل و جایگزین برای سفر در نوروز به شمار می‌روند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در رابطه با اقدامات انجام‌شده برای فراهم کردن شرایط امنیت سفر در ایام نوروز بیان‌ کرد: برخی محورهای مواصلاتی استان پرخطر هستند که با همکاری و همراهی کمیته مربوطه تمهیداتی اندیشیده شده تا شاهد کاهش میزان تصادفات جاده‌ای باشیم.

دیدگاه