برگزاری بیش از ۷۰۰ کارگاه رایگان توسط انجمن فرزندان پارسه استان فارس در ۱۵ سال گذشته

  • 17 اسفند 1401 - 8:12
برگزاری بیش از ۷۰۰ کارگاه رایگان توسط انجمن فرزندان پارسه استان فارس در ۱۵ سال گذشته

محمدیوسف رستمی، مدیر عامل انجمن فرزندان پارسه استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۱ پنج تور علمی و همچنین نزدیک به ۴۰ کارگاه برگزار کردیم که این کارگاه‌ها در زمینه‌های «تاریخ، باستان‌شناسی، معماری و گردشگری» بوده.

رستمی در مصاحبه‌ای با آبان‌پرس افزود: شاخص‌ترین برنامه‌ای که در سال ۱۴۰۱ داشتیم برگزاری دومین همایش «گردشگری ادبی» بوده که بیش از ۱۵۰ نفر مخاطب داشت و در سالن مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی با همکاری دفتر امور مجامع تشکل‌های مردم‌‌نهاد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی فارس و شهرداری شیراز برگزار شد.

او همچنین از همایش «فرهنگ شیعه در شیراز» نام برد که در سال جاری با همکاری شهرداری شیراز برپا شده است.

به گفته رستمی، عمده کسانی که در برنامه‌های انجمن شرکت می‌کنند، راهنمایان گردشگری هستند.

مدیر عامل انجمن فرزندان پارسه استان فارس از شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری به عنوان برنامه‌های انجمن در سال‌های گذشته نام برد و افزود: انجمن فرزندان پارسه استان فارس نزدیک به ۵۰۰ عضو دارد و طی ۱۵ سال گذشته بیش از ۷۰۰ کارگاه به صورت رایگان برگزار کرده است.

بازدید از تپه پوستچی شیراز

او ادامه داد: انجمن فرزندان پارسه استان فارس همه ساله جزو اولین انجمن‌هایی است که برای پاکسازی تخت‌جمشید و محوطه نقش‌رستم پای کار است و هر سال این کار را انجام می‌دهد.

محمدیوسف رستمی در پایان گفت که برنامه‌های انجمن در سال ۱۴۰۲ نیز در حوزه‌های «تاریخ، باستان‌شناسی، معماری و گردشگری» عمدتا به صورت رایگان ادامه خواهد داشت.

محمدیوسف رستمی، مدیر عامل انجمن فرزندان پارسه استان فارس
بازدید از زورخانه به مناسبت روز پهلوانی
بازدید از زورخانه به مناسبت روز پهلوانی
برگزاری کارگاه‌های انجمن در مرکز شیرازشناسی

دیدگاه