تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در میمند

  • 02 بهمن 1401 - 12:53
تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در میمند

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس از آماده شدن بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در میمند فارس خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد فرخ زاده امروز ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در شورای توسعه گردشگری استان با بیان اینکه جشنواره گلاب و عرقیات میمند باید با رویکرد و برنامه‌ریزی جدیدی برگزار شود، اظهار کرد: وجه تمایز در برگزاری این جشنواره باید به‌گونه‌ای باشد که جذابیت‌های ملی و فراملی برای گردشگران ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری میمند باید بیش از این مورد توجه و بهره‌گیری قرار گیرد، افزود: ویژگی‌های بی‌شمار طبیعی، تاریخی، گردشگری کشاورزی، باغات، همچنین مردمی اهل هنر و ادب در این شهرستان زمینه‌ای مناسب برای معرفی میمند فراهم کرده است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مدون دارد.

 فرخ زاده افزود: وجود بیش از ۲۰ بنای ثبت‌شده در میمند و پیشینه غنی تاریخی این منطقه، وجود محصول ارزشمند و زیبای گل محمدی، وجود بیش از ۵۰۰۰ هکتار باغ، تولید عرقیات، مردمان هنرمند و اهل شعر و ادب و… تأییدی بر این موضوع است که میمند می‌تواند به منطقه‌ای ویژه در حوزه گردشگری تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه روز میمند باید در تقویم گردشگری به ثبت برسد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اردیبهشت‌ماه فصل گلاب‌گیری و روییدن گل‌ها در این شهرستان است، پیشنهاد انتخاب ۸ اردیبهشت به‌عنوان روز میمند مناسب و شایسته است.

او افزود: چنین جشنواره‌ای باید علاوه بر برنامه اصلی گلاب‌گیری موارد جانبی همچون معرفی صنایع‌دستی، توجه به صنایع پایین‌دستی مانند تولید حلوا، شیرینی‌ها و غذاهای سنتی، ایجاد اقامتگاه و بومگردی برای شب مانی گردشگران و … نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

فرخ زاده افزود: آموزش کاشت، داشت و برداشت برای جوانان و نوجوانان، تعریف مسیرهای گردشگری برای معرفی به گردشگران، برنامه‌های شعر و ادب، جشنواره غذاهای سنتی و مواردی از این‌ دست می‌تواند در کنار جشنواره گل و گلاب در روز میمند برگزار شود و یک رویداد بزرگ گردشگری را رقم بزند که به‌عنوان جاذبه‌ای بزرگ مخاطبان بی‌شماری را به سمت این شهرستان جذب کند.

فرخ زاده ضمن پیشنهاد برگزاری سه‌روزه جشنواره در میمند، گفت: دعوت از برخی سفرای کشورها و میهمانان ملی نیز باید برای این رویداد برنامه‌ریزی شود.

او از متولیان شهرستان میمند که در جلسه حاضر بودند خواست طی سه هفته آینده جلسه‌ای با فعالان حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، سوغات، محصولات گیاهی و درمانی و… در شهرستان داشته باشند و زمینه را برای تقویت اقتصاد گردشگری در منطقه فراهم کنند.

آماده کردن بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری برای ارائه به علاقه‌مندان، احصای ظرفیت‌های بوم‌گردی و رفع موانع مجتمع‌های گردشگری فعال از دیگر مواردی بود که فرخ زاده بر لزوم توجه به آن‌ها در شهرستان میمند تأکید کرد.

دیدگاه