نمایشگاه گردشگری پارس، بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های فارس است

  • 19 دی 1401 - 14:19
نمایشگاه گردشگری پارس، بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های فارس است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از گشایش نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس در روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه در شیراز خبر داد و گفت: نمایشگاه گردشگری پارس، بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های فارس است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد امروز ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه اول سال‌جاری ٢٣ زیرساخت گردشگری به حوزه گردشگری فارس اضافه‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه نوروز ١۴٠١ استان فارس بهترین استان کشور در حوزه جذب و سامان‌دهی گردشگران در کشور معرفی شد، افزود: لازم است با ایجاد سفرهای جایگزین زمینه مدیریت گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ فراهم شود.

محسن‌نژاد همچنین به تهیه ٣٠ پرونده غیرمنقول، ١١ اثر منقول، تهیه حریم هشت اثر طبیعی و مرمت یک هزار و ۵٠٠ اثر تاریخی به‌عنوان شاخص‌ترین اقدامات حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و در ادامه اظهار کرد: دو موزه بخش خصوصی در استان فارس طی سال‌جاری به افتتاح رسیده و اکنون بیش از ۵٠ موزه در استان فارس در حال فعالیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به وضعیت پروژه باغ‌موزه مشاهیر گفت: این باغ‌موزه قرار بود در پایان سال ١۴٠١ در فاز نخست افتتاح شود اما به دلیل برخی از مشکلات نظیر تملک زمین، شاید با تأخیر همراه باشد.

او در خصوص برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس بیان کرد: این اولین نمایشگاه گردشگری پس از شیوع کرونا بوده و قرار است از ٢٠ دی‌ماه در شیراز آغاز به کار کند.

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه این نمایشگاه بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های استان است، ادامه داد: معاون گردشگری کشور نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهد داشت و سیزدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی نیز هم‌زمان با این نمایشگاه افتتاح خواهد شد.

دیدگاه