موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر فارس در حال ساخت است

  • 26 آذر 1401 - 15:11
موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر فارس در حال ساخت است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از دو پروژه مهم موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر شیراز با ۶۰هزار مترمربع بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی کشور که در شمال آرامگاه حافظ در حال ساخت است، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ افزود: البته قابل‌ذکر است که پروژه باغ‌موزه مشاهیر در سال ۱۳۹۶ به بخش خصوصی واگذارشده است و موزه منطقه‌ای را بخش دولتی پیگیری می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در خصوص باغ‌موزه مشاهیر با پیشرفت ۶۵ درصدی، سرمایه‌گذار قول پیشرفت قابل قبولی تا پایان سال جاری داده است.

محسن نژاد افزود: مساحت موزه منطقه‌ای فارس ۳۰هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده و شامل چهار گالری اصلی با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، یک پیش گالری، سالن اجتماعات، آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است. 

او افزود: موزه منطقه‌ای از ایمن‌ترین سازه‌های کشور است و تا سه اتمسفر امکان تحمل انفجار را دارد و دیواره‌های گنجینه امن که امکان بازدید از آن برای عموم وجود ندارد، محل نگهداری اشیای خاص است که ۸۰ سانتیمتر مربع ضخامت دارند.

 محسن‌نژاد بیان کرد: عملیات اجرایی موزه منطقه‌ای فارس که از سال ۸۷ کلنگ آن به زمین‌ خورده و از سال ۸۹ عملیات ساخت آن آغاز شده در صورت تأمین اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید.

دیدگاه