حمایت برای رونق فرش دستبافت فیروزآباد

  • 01 آبان 1401 - 9:29
حمایت برای رونق فرش دستبافت فیروزآباد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از تسهیلگری برای رونق شرکت فرش دستبافت فیروزآباد خبر داد و بر صیانت از میراث معنوی فارس در این حوزه تاکید کرد.

 محمد فرخ زاده روز یکشنبه در ششمین جلسه پنجره واحد رفع موانع پروژه های گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه فرش دستبافت ایرانی در سراسر جهان به زیبایی و کیفیت شهرت دارد و در این میان فرشی که در استان فارس بافته می‌شود، جزء نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی محسوب می شود افزود : صنعت فرش توانمندی های بسیار بالایی در عرصه تولید، اشتغالزایی، ارزآوری و سرمایه گذاری دارد لذا لازم است به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رییس کارگروه صنایع دستی و فرش استان فارس حمایت ویژه از دست بافته های بی نظیر عشایری و شهری استان فارس و بافندگان فرش دست‌باف را برای توسعه و رونق این بخش بسیار مهم قلمداد کرد و افزود:  به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش شدید قیمت مواد اولیه، شرایط پیچیده ای برای تولید و صادرات فرش دستباف به وجود آمد که برای قالیبافان ادامه کار مقرون به صرفه نیست و این کارگاهها متاسفانه یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از شرکتهای فرش دستباف  فیروزآباد از دهه ۷۰ با ۱۵۰ نیرو شروع به فعالیت کرده بود که از بانک کشاورزی شهر فیروز آباد تسهیلات دریافت می کند افزود:  این شرکت به علت رکود بازار و عدم فروش فرش توان بازپرداخت را از دست داده و جریمه خورده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استان فارس افزود: پس از جلسه پنجره واحد توافقاتی با بانک برای رفع مشکل این واحد تولیدی انجام شد که از همراهی بانک کشاورزی در رفع بخشی از مشکل ایجاد شده سپاسگزاریم.

فیروزآباد در فاصله ۱۱۲ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

دیدگاه