نواخته شدن زنگ مهر در فارس

  • 02 مهر 1401 - 12:22
نواخته شدن زنگ مهر در فارس

همزمان با سراسر کشور، طی آئینی نمادین، زنگ آغاز رسمی سال جدید تحصیلی با حضور مسئولان ارشد استان فارس، در دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه(س) عشایری شیراز نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس شنبه دوم مهر در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ آغاز سال جدید تحصیلی و با اشاره به فرآیند تربیت تاکید کرد: همه ی دستگاه ها و مخصوصا نهاد خانواده در این فرایند نقش محوری دارند که با قرار گرفتن در کنار آموزش و پرورش، نتایج مطلوبی در این مهم حاصل خواهد شد.

محمدخلیل عسکری با یادآوری اینکه امسال بیش از ۶۲ هزار معلم در بیش از ۴۲ هزار کلاس درس و نزدیک به ۹ هزار واحد آموزشی فارس، مشغول به آموزش خواهند بود، گفت: با اندیشیده شدن تمهیدات لازم، امسال بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز در سراسر استان فارس به شکل حضوری، سال تحصیلی را طی خواهند کرد.

وی با اشاره به آسیب های ایجاد شده آموزشی از فراگیری بیماری کرونا در دوسال گذشته، گفت: با رعایت دستورالعمل ها و موازین بهداشتی این بیماری کنترل شد که امروز دانش آموزان می توانند در کنار همکلاسی های خود در کلاس ها حاضر شوند.

عسکری با اشاره به اجرای پروژه مهر در آموزش و پرورش فارس، گفت: ضمن توجه به اجرایی شدن سندتحول بنیادین، از ظرفیت های برون سازمانی استفاده شد و همچنین امسال فرایند بالغ بر ۶۸ درصد فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال دراستان با موفقیت انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن یادآوری اینکه این استان میزبان اجلاسیه سراسری نماز خواهد بود، به فرآیند تربیت اشاره و اضافه کرد: همه دستگاه ها و خصوصا نهاد خانواده در این فرایند نقش محوری دارند و با قرار گرفتن کنار آموزش و پرورش، نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

همچنین دراین مراسم از دکتر محمد علیخانی از دانش آموزان سالهای قبل مدارس عشایری  به عنوان چهره علمی و همچنین جانباز ۷۰درصد فرهنگی محمد جعفری از معلمین جامعه عشایری تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس به نمایندگی از پرسنل پلیس به جهت برقراری امنیت و آرامش دراستان قدردانی شد.

این آئین با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری و جمعی از مقام‌های استانی فارس و شهرستان شیراز، برگزار شد.

دیدگاه