آغاز احداث ساختمان “بنیاد حافظ شناسی” همزمان با یادروز حافظ

  • 03 شهریور 1401 - 15:49
آغاز احداث ساختمان “بنیاد حافظ شناسی” همزمان با یادروز حافظ

استاندار فارس از شروع عملیات ساختمانی بنیاد حافظ شناسی در بیستم مهرماه با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه در جلسه هماهنگی بزرگداشت یاد روز حافظ، بااشاره به تقارن ۱۷ ربیع الاول و هفته وحدت با این روز، لزوم برگزاری جلساتی منظم با هدف تدوین برنامه‌ای در شان و منزلت غزلسرای بزرگ ادب فارسی، نواختن زنگ حافظ در مدارس، مقاله نویسی دانش آموزان و دانشجویان با همراهی خانواده‌ها با موضوعات؛ حافظ و نیازهای امروز، حافظ و گره گشایی از مردم را به همراه اهداء جوایز به بهترین آثار این رخداد فرهنگی را مفید و موجب گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دانست.

به نقل از ارشاد اسلامی فارس، ایمانیه همچنین از شروع عملیات ساختمانی بنیاد حافظ شناسی در بیستم مهرماه با پیگیری جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد.

پیگیری برای برگزاری یادروز حافظ در سایر کشورها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز بیان کرد: بر اساس جلس‌ های کارشناسی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شده بود، جدول روزنوشت برنامه های ستاد بزرگداشت به استاندار ارائه شده و امسال این برنامه‌ها بیشتر به سوی مردمی شدن یادروز حافظ پیشرفته و به دلیل تقارن با هفته وحدت از هفدهم تا بیست و دوم انجام خواهد شد.

حمیدرضا قانعی با اشاره به اینکه برنامه‌های فاخر هنری و فرهنگی برای علاقه مندان به جریان‌های فرهنگی هنری شهر شیراز ترتیب داده شده است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تلاش است با همکاری وزارت فرهنگ، یادروز حافظ را به صورت ملی و در تمام شهرهای کشور با جریان سازی و برنامه ریزی و اجرا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: با تاکید استاندار فارس، دعوت از ریاست جمهوری برای حضور در برنامه و همچنین دستور برای زنگ حافظ در مدارس فارس سراسر کشور همزمان با گلباران آرامگاه حافظ در دستور کار قرار خواهد گرفت و چنانچه منابع مالی برنامه‌ها پیش از اجرا تامین گردد، امسال برنامه‌های خوب و ارزشمندی را در خصوص یادروز حافظ برای مردم شیراز خواهیم داشت.

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، از همکاری و همراهی در این برنامه اعلام آمادگی کرد و گفت: در برپایی و با شکوهی هرچه بهتره برنامه‌هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کنگره جهانی محمد در خیابان حافظیه و روبروی آرامگاه به مناسبت تقارن یادروز حافظ با هفته وحدت انجام خواهد شد، از سوی شهرداری تامین منابع شده و همراهی خواهند داشت.

دیدگاه