افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری همزمان با هفته دولت در فارس

  • 02 شهریور 1401 - 15:24
افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری همزمان با هفته دولت در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اعلام کرد که به مناسبت هفته دولت، یازده پروژه گردشگری در این استان افتتاح خواهد شد.

سید مؤید محسن نژاد چهارشنبه ۲ شهریور، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: پروژه‌های پیش‌بینی شده برای افتتاح در این هفته توسط بخش خصوصی و با حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با استفاده از تسهیلات بانکی اجرایی شده است.

محسن‌نژاد، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را ۲۲۷۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد که بهره‌برداری از این پروژه‌های گردشگری زمینه اشتغال‌ ۹۳ نفر را به شکل مستقیم فراهم خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این طرح‌ها شامل ۴ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های شیراز، ممسنی، سپیدان و داراب با اشتغالزایی ۲۰ نفر، یک اقامتگاه سنتی با اشتغالزایی ۱۸ نفر در شیراز و یک مجتمع گردشگری در سروستان است.

محسن‌نژاد یادآور شد که مجتمع گردشگری سروستان، پروژه‌ای با مساحت بیش از ۱۸۰۰ مترمربع خواهد بود که یک واحد اقامتی را نیز شامل شده و زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم می‌کند.

او همچنین خاطرنشان کرد که در این هفته ۳ هتل نیز افتتاح می‌شود که ۲ واحد از آنها در شیراز و یک واحد نیز در شهرستان لامرد قرار دارد.

برپایی نمایشگاه عکس “مدافعان سلامت”

محسن‌نژاد در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه گروهی عکس “مدافعان سلامت شیراز” در “خانه جهان‌گردی” گفت: این نمایشگاه از سه شنبه، به مناسبت روز پزشک در شیراز برپا شده و تا روز جمعه چهارم شهریور، ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس این اقدام را حرکتی برای پاسداشت تلاش‌های مدافعان سلامت در ایام شیوع کرونا دانست و گفت: طی بیش از ۲ سال شیوع بیماری کرونا، پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان در بیمارستان‌ها و در خط مقدم مبارزه با این همه‌گیری، تنها از طریق لنز دوربین عکاسان و فیلمبرداران رسانه‌های مختلف امکان ارتباط با جامعه و اعضای خانواده خود را داشتند.

محسن‌نژاد این اقدام را حرکتی در پاسداشت مجاهدت‌های کادر درمان برشمرد که در آستانه هفته دولت در شیراز اجرایی شده است.

دیدگاه