وضعیت هشدار در فارس ادامه دارد

  • 07 مرداد 1401 - 20:14
وضعیت هشدار در فارس ادامه دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به وقوع بارندگی با شدت و ضعف در نقاط مختلف این استان، از تداوم وضعیت هشدار نارنجی و قرمز، خبر داد.

محمود رضایی عصر جمعه ۷ تیر در جمع خبرنگاران گفت: دیروز و امروز شاهد وقوع بارندگی در نقاط مختلف بودیم و این وضعیت با شدت و ضعف در فارس ادامه دارد.

او با بیان اینکه بیشترین بارندگی در شهرستان‌های فراشبند و بختگان حادث شده است، گفت: بارندگی منجر به تخلیه یکی از روستاهای پرجمعیت بختگان شد.

رضایی با اشاره به ورود سیلاب به این روستا، گفت: آب به برخی خانه های در مسیر ورودی روستا شده و به اموال مردم آسیب زده اما به بافت و زیرساختهای روستا، آسیبی وارد نشده است.

او از فعال بودن ستاد بحران در ۳۷ شهرستان استان و تداوم بررسی وضعیت و پایش به شکل مداوم خبر داد و گفت: خوشبختانه بخش دوم بارش‌ها، تاکنون تلفات جانی نداشت اگرچه در داراب و نیریز شاهد وارد شدن خسارت به اراضی کشاورزی، زراعی و باغی و همچنین دام‌ها شده است.

رضایی با اشاره به تلف شدن شماری دام در این شهرستان‌ها، گفت: تیم‌های ارزیابی در سطح استان در حال پایش و بررسی وضعیت آسیب‌ها هستند.

وی از رفع مشکل قطعی انشعاب آب و برق در روستاهایی که این زیرساختها موقتا قطع شده بود، خبر داد و گفت: با برقراری انشعاب‌ها، تلاش می‌شود در اسرع وقت بحث اسکان نقاطی که با مشکل سیل مواجه بودند هم رفع شود.

رضایی با اشاره به تداوم آمادگی کامل تیم‌های دستگاههای اجرایی در سراسر فارس، اعلام کرد که در شیراز هم بارندگی را داشتم اما شهرداری و همه دستگاه‌های اجرایی در صحنه و آماده‌اند.

معاون استانداری فارس ابراز امیدواری کرد که در صورت تداوم بارش‌ها و در صورتی که قدرت آن در حد توان نیروها و دستگاههای اجرایی باشد، خسارتی به زیرساختها وارد نشود.

دیدگاه