تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

صدور دستور تخلیه منازل ۲ کوچه در معرض رانش در شیراز

  • 05 مرداد 1401 - 18:28
صدور دستور تخلیه منازل ۲ کوچه در معرض رانش در شیراز

فرماندار شهرستان شیراز گفت: در راستای حفاظت از جان شهروندان شیرازی در زمان فعالیت سامانه بارشی موسمی، روستای گردشگری قلات و کل تفرجگاه‌های طبیعی این شهرستان تعطیل و پس از بررسی خطر رانش کوه بر اثر سیلاب، دستور تخلیه منازل ۲ کوچه در انشعابات بلوار جمهوری اسلامی صادر شد.

لطف الله شیبانی اعلام کرد: پیش بینی هواشناسی حکایت از بارندگی‌های سیل آسا در روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ تیرماه در سطح شهرستان شیراز دارد.

صدور دستور تخلیه ساکنان ۲ کوچه در معرض رانش
فرماندار شیراز همچنین با اشاره به بررسی های ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز، از صدور دستور تخلیه ساکنان ۲ کوچه در معرض رانش کوه در اثر سیلاب خبر داد و گفت:  ساکنین خانه‌های کوچه ۱۱ و ۱۲ خیابان کوهستان واقع در بلوار جمهوری شیراز تخلیه و در محلی که شهرداری تدارک دیده مستقر خواهند شد.
شیبانی با بیان اینکه مذاکرات لازم صورت گرفته و هشدار به ساکنین نیز داده شده است، گفت: شهرداری شیراز، چهار نقطه در سطح این کلانشهر پیش بینی کرده که در صورت بروز بحران مردم در این ساختمان‌ها اسکان ضروری داده شوند.

عمق شکاف کوه بیشتر شده؛ خطر رانش در بارندگی شدید وجود دارد
فرماندار شیراز خطر سیلاب تابستانی و رخدادهای طبیعی ناشی از سامانه بارشی موسمی در سطح شیراز را جدی دانست و هشدار داد: رانش زمین در سال گذشته در حوالی بلوار جمهوری رخ داد که براساس بررسی‌های انجام شده عمق شکاف کوه امسال بیشتر شده است و احتمال بروز خطر در صورت بارندگی شدید وجود دارد.

دیدگاه