میزبانی شیراز از حدود ۲۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

  • 14 اردیبهشت 1401 - 17:50
میزبانی شیراز از حدود ۲۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه در سه روز اخیر همزمان با تعطیلات عید فطر تاکنون، حدود ۲۰۰ هزار نفر گردشگر در شیراز اسکان داده شده اند، اعلام کرد: در این ایام شاهد حضور گردشگران زیادی بودیم و پیش بینی های لازم برای پذیرش ظرفیت های بیشتر هم شده است.

سید موید محسن نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کمپ زیبا شهر، بوستان جنت و ۶۰ باب مدرسه نیز برای اقامت گردشگران در ایام تعطیلات عید سعید فطر در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز، از حسینیه ها و اماکن ورزشی هم استفاده خواهیم کرد.

تلاش برای اسکان مطلوب همه گردشگران

وی تاکید کرد: اینکه گفته شده مسافران به شیراز سفر نکنند به هیچ عنوان درست نیست و اجازه نمی دهیم گردشگران مشکلی برای اسکان داشته باشند ضمن اینکه ۱۱ شهرستان هم مدنظر قرار گرفته تا از جاذبه های گردشگری این مناطق هم استفاده شود.

محسن نژاد اضافه کرد: ما باید با مردم طوری رفتاری کنیم که فکر کنیم باید با خودمان رفتار شود و دنبال رفاه حال آنها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  فارس اعلام کرد: گردشگران در صورتی که مشکل داشته باشند می توانند با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند و شماره ۰۹۶۲۹ هم برای کسانی است که می خواهند از سایر نقاط کشور تماس بگیرند؛ آنها  اگر شکایتی داشته باشند اعلام کنند و قطعا رسیدگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه هدف ما این است که مانند عید نوروز به مردم خدمت رسانی کنیم، اظهار داشت: با همان رویکرد ایام عید نوروز به مردم خدمت خواهیم کرد و اینکه از نظر آماری بخواهیم این ایام با عید نوروز مقایسه کنیم درست نیست زیرا هر ایامی اختصاص به خودش دارد.

شباهت آمار بازدید از حافظیه و تخت‌جمشید با ایام نوروز 

محسن نژاد ادامه داد: می توان آمار بازدیدکنندگان در این  ایام را مشابه عید نوروز محسوب کرد چرا که روز عید فطر حدود ۲۳ هزار نفر بازدید کننده از آرامگاه حافظ داشتیم و به دنبال آن هستیم تا فضای بیشتری در آرامگاه به وجود آوریم که حضور جمعیت تنها در جوار مقبره نباشند.

وی در مورد بازدید از تخت جمشید هم گفت: در مورد جاذبه های گردشگری همچون تخت جمشید هم استقبال خوبی صورت گرفته که مشابه عید نوروز است.

محسن نژاد اضافه کرد: همه دستگاه ها از جمله استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، نیروهای نظامی و امنیتی برای میزبانی مطلوب گردشگران پای کار هستند تا گردشگران اوقات خوبی در استان فارس در این ایام داشته باشند.

دیدگاه