برگزاری مراسم تحویل سال با حضور ۴۰ هزار نفر در حافظیه

  • 02 فروردین 1401 - 9:34
برگزاری مراسم تحویل سال با حضور ۴۰ هزار نفر در حافظیه

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس اعلام کرد که بعد از ۲ سال تعطیلی مراسم تحویل سال، شامگاه یکشنبه این مراسم با حضور حدود ۴۰ هزار نفر برنامه تحویل سال در حافظیه شیراز برگزار شد.

سید موید محسن‌نژاد دوشنبه یکم فروردین ‌در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از ۲ سال که محدودیت‌های کرونا مانع از برگزاری جشن‌های تحویل سال شده بود؛ شهروندان شیرازی و میهمانان نوروزی، جشن تحویل سال را در بر سر مزار حضرت شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، برگزار کردند و با تفألی با دیوان خواجه، سال ۱۴۰۱ را با امید به‌روزهای روشن، آغاز کردند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس ادامه داد: برنامه تحویل سال در آرامگاه حافظ برگزار شد و در این برنامه حافظ خوانی، نوروز خوانی، مناجات و تواشیح با حضور مهمانان نوروزی اجرا شد.

محسن‌نژاد بیان کرد: تلاوت قرآن کریم و دعای تحویل سال، پخش سرود ملی کشورمان و اجرای موسیقی سنتی شیرازی از دیگر برنامه‌های اجراشده در این برنامه بود.

سرپرست میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: برق به مدت کوتاهی در بخش کافی‌شاپ حافظیه قطع شد که خللی در اجرای برنامه ایجاد نشد و به‌سرعت مشکل مرتفع شد.

دیدگاه