بلاتکلیفی میراث فرهنگی فارس یک ماهه شد

  • 25 بهمن 1400 - 8:52
بلاتکلیفی میراث فرهنگی فارس یک ماهه شد

حدود یک ماه است که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بدون مدیرکل و با سرپرست اداره می‌شود.

استان فارس شاخص‌ترین آثار تاریخی و مواریث فرهنگی را داراست و بلاتکلیفی مدیریت اداره کل میراث فرهنگی بدون شک آسیب‌رسان است.

در این بین شواهد نیز نشان می‌دهد که انتصاب مدیرکل جدید میراث فرهنگی، قربانی سیاست‌‌بازی‌ جناح‌هایی شده که می‌توانند تاثیرگذار باشند و این قطعا در روند یک اداره به طور جدی خلل ایجاد می‌کند.

چنین اداراتی که بایستی بتوانند در آرامش و ثبات، اهداف خود را پیش ببرند اگر قرار باشد بازیچه سیاست‌بازی‌های بیرونی قرار گیرند، بدون شک اولین و فوری‌ترین نتیجه آن ضرر و زیان به مواریث فرهنگی خواهد بود؛ همچنان که می‌بینیم در وقایع اخیر در مورد بافت تاریخی شیراز و عمارت عفیف‌آباد، عدم وجود یک مدیرکل در راس اداره کل میراث فرهنگی فارس عرصه را بر بروز تخلفات باز گذاشته است.

کاش یک بار برای همیشه، سیاست‌بازان پای خود را از چنین عرصه‌هایی بیرون می‌کشیدند؛ عرصه‌هایی که بایستی هم بتوانند در توسعه گردشگری موفق باشد و هم در حفظ مواریث فرهنگی و ایجاد همبستگی ملی ابتکار عمل داشته باشند، با وجود این سیاست‌بازان اما رنگ و روی آرامش را نخواهند دید.

بدون تردید این دسته از سیاست‌‌بازی‌ها، تکمیل‌کننده‌ی پازل‌هایی است که هویت ملی و همبستگی ملی را هدف قرار داده‌اند و باید نگران آن بود.

دیدگاه