محدودیت‌های جدید کرونایی در فارس اعمال می‌شود

  • 11 بهمن 1400 - 8:01
محدودیت‌های جدید کرونایی در فارس اعمال می‌شود

استاندارفارس گفت: محدودیت‌های جدید کرونایی از دوشنبه یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در این استان اعمال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا در شیراز افزود: بر این اساس، مدارس در شهرهای نارنجی و قرمز به شکل غیرحضوری خواهد بود.
وی ادامه داد: خوابگاه‌های دانشجویی و دانش آموزی در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل و یا هر اتاق با حداقل نفرات فعال باشد.
او اظهار داشت: امتحانات مدارس و ادامه فعالیت دانشگاه‌ها هم در این شهرها تا اطلاع بعدی به صورت غیرحضوری خواهد بود.
استاندار فارس در خصوص خدمات دهی ناوگان حمل و نقل عمومی و صنوف مختلف به شهروندان هم گفت: از دوشنبه ارائه خدمات به مسافران بدون ماسک در ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری ممنوع است.
ایمانیه افزود: شرط ادامه فعالیت اصناف هم تزریق دز سوم واکسن کرونا تا ۱۰ روز آینده خواهد بود.
وی بیان کرد: همچنین از یازدهم بهمن در شهرهای نارنجی یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند به صورت دور کاری ارایه خدمت کنند.
او ادامه داد: کارکنان این دستگاه‌ها تا ۱۰ روز آینده ملزم به تزریق دز سوم واکسن کرونا هستند در غیر این صورت حضور یا عدم حضور آنها در محل خدمت به منزله غیبت محسوب می‌شود.
استاندار فارس افزود: از دوشنبه تجمع در شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی ممنوع است و مراسم جشن‌های دهه فجر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری در فضای باز امکان پذیر خواهد بود.
ایمانیه گفت: فعالیت سینماها، گروه‌های تئاتر، جشنواره فیلم فجر با ظرفیت ۵۰ درصد و برگزاری مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر امکان پذیر خواهد بود برگزاری ورزش‌های گروهی هم ممنوع است.
وی اضافه کرد: خدمات رستوران‌ها و غذاخوری‌ها هم به شکل بیرون بر خواهد بود.
استاندار فارس، ضمن ابراز نگرانی از شیوع سویه جدید کرونا گفت: سویه اومیکرون با سرعت بسیار زیادی در حال انتشار است و اکنون نیز چهار شهرستان استان به رنگ نارنجی و ۲۰ شهرستان به رنگ زرد درآمده‌اند.

دیدگاه