شناسایی ۴۹۲ هزار مبتلا به کرونا در فارس

  • 27 آبان 1400 - 10:38
شناسایی ۴۹۲ هزار مبتلا به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از طی ۲۱ ماه همه گیری کووید-۱۹، با انجام تست‌های مختلف بیش از ۴۹۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است.

دکتر روح‌الله حسینی چهارشنبه ۲۱ آبان در اعلام آمار روزانه شیوع کروناویروس در استان فارس، با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۹۸۶ تست کرونا از افراد دارای علائم و مشکوک به کرونا گرفته شده است، گفت: در مجموع با انجام تست‌های مختلف، ۴۹۲ هزار و ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است.

او تست‌های انجام شده را شامل یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۵۹۵ تست تشخیصی مولکولی و ۲۴۰ هزار و ۳۹۱ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه از کل مبتلایان شناسایی شده، ۴۷۹ هزار و ۴۵۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از جان باختن ۱۳ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته براثر ابتلا به کرونا، گفت: با اضافه شدن این تعدا، مجموع قربانیان همه گیری کووید-۱۹ در فارس طی حدود ۲۱ ماه گذشته به ۷۱۵۰ نفر رسیده است.

حسینی همچنین با اشاره به بستری ۱۴۸ بیمار جدید در بیمارستان های فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: هم اکنون ۱۴۰۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع واکسن تزریق شده در استان فارس تاکنون به عدد ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار ۵۵۳ دُز رسیده است.

حسینی گفت: از کل واکسن‌های تزریقی، ۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۲۰ مورد دُز اول و ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۸۵ مورد دُز دوم و ۳۴ هزار و ۳۴۸ مورد دُز سوم بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس آمارها از کل جمعیت استان فارس، ۷۰ درصد مردم یک دُز و ۵۹ درصد هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

حسینی اضافه کرد: براساس آمارهای اعلام شده؛ در استان فارس ۸۶ درصد جمعیت بالای دوازده سال یک دُز واکسن و ۷۲ درصد جمعیت بالای دوازده سال، هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

او تاکید کرد که تکمیل و پایان واکسیناسیون جمعی بر علیه کروناویروس و رسیدن به درصد نهایی هدف در استان، نیازمند حمایت و همراهی تمام مردم است، زیرا تنها راه پایان پاندمی و بازگشت به زندگی عادی اتمام واکسیناسیون خواهد بود.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید از رعایت شیوه نامه های بهداشتی غفلت کنیم و باید همچنان به نکات پیشگیرانه توجه کرده و آنها را با جدیت انجام دهیم.

دیدگاه