تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال ضرورت دارد

  • 20 آبان 1400 - 9:02
تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال ضرورت دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر تزریق دُز دوم همه افراد جامعه و دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال برای دستیابی به ایمنی حداکثری افراد در برابر کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال ضرورت دارد.

مهرزاد لطفی چهارشنبه در نشست ستاد روزانه کرونا با اشاره به چرخش سریع کرونا در جامعه و انجام واکسیناسیون به عنوان یکی از راهکارهای افزایش ایمنی گفت: ضرورت دارد شهروندان نسبت به تکمیل واکسیناسیون برای ایمنی بیشتر در زمان های مقرر اقدام کنند و مشارکت مردم در دریافت سریع واکسن علیه کرونا می تواند به سرعت ایجاد ایمنی و کنترل این بیماری در جامعه بیافزاید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:‌ لازم است با مشارکت جمعیت بالای ۱۲ سال استان که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند و یا افرادی که واکسن خود را در زمان های اعلام شده دریافت نکرده اند، هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کنند.

لطفی افزود: با توجه به تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام سریع واکسیناسیون عمومی در استان، نیاز است هم استانی ها نیز با مشارکت خود در دریافت به موقع واکسن علیه این بیماری، مجموعه سلامت را در این راه یاری رسانند.

او با بیان اینکه کماکان شاهد آمار بالای مراجعه افراد مبتلا و مشکوک دارای علائم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته سطح استان هستیم، توصیه کرد: شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کرونا، لازم است در سریع ترین زمان ممکن به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا در صورت نیاز بتوانند با انجام تست های تشخیصی در مراکز ۱۶ ساعته، از ابتلای اطرافیان خود به بیماری کووید۱۹ آگاه شوند و از شدت یافتن بیماری نیز پیشگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها راه برون رفت از بحران کرونا را واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری عنوان کرد.

او در این نشست به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد.

دیدگاه