تاکنون ۴۸۴ هزار نفر در فارس کرونا گرفته‌اند

  • 17 آبان 1400 - 8:03
تاکنون ۴۸۴ هزار نفر در فارس کرونا گرفته‌اند

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی بیش از بیست ماه گذشته، ۴۸۴ هزار نفر در استان فارس به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

عبدالرسول همتی یکشنبه ۱۶ آبان در توضیح آخرین آمارهای شیوع کروناویروس در فارس به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۷۸ تست تشخیصی مولکولی و ۲۲۷ هزار و ۹۱۱ مورد تست سریع انجام  و منجر به شناسایی ۴۸۴ هزار و هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۴۷۰ هزار و ۴۷ نفر از این بیماران خوشبختانه بهبود یافته‌اند، گفت: با اضافه شدن ۷ مورد فوتی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۵۳ نفر در استان فارس براثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

همتی با اعلام بستری ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا یا دارای علائم کروناویروس طی شبانه روز گذشته در فارس، افزود: هم اینک بالغ بر ۱۵۲۱ نفر در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد ۱۹۵ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اگرچه آمار موارد بستری مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان‌های استان رو به کاهش است، اما کماکان آمارها نگران کننده است و نیاز به توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احساس می‌شود.

همتی از درمان سرپایی ۱۶۱۴ بیمار مبتلا و دارای علائم کروناویروس طی شبانه روز گذشته در مراکز ۱۶ ساعته استان خبر داد و تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس، به پزشک خانواده خود و یا مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) مراجعه کنند.

او با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۰۳ دُز واکسن علیه کروناویروس به مردم فارس تزریق شده است، اظهار کرد: از این تعداد، سه میلیون و ۳۷ هزار و ۵۲۲ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۸۱ دُز نوبت دوم بوده است که پوشش واکسیناسیون ۸۰.۵درصدی نوبت اول جمعیت هدف و ۶۲.۴درصدی نوبت دوم جمعیت هدف استان را به همراه داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: ضرورت دارد تمام مردم استان اعم از افرادی که واکسینه شدند و یا هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و ترددهای غیر ضروری را برای ایمنی عمومی، کنترل و غلبه بر کروناویروس جدی بگیرند.

دیدگاه