کرونا در فارس؛ شناسایی ۱۹۱ بیمار جدید و مرگ ۱۲ نفر

  • 14 آبان 1400 - 9:08
کرونا در فارس؛ شناسایی ۱۹۱ بیمار جدید و مرگ ۱۲ نفر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۱۹۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس بستری و ۱۲ هم نفر فوت شده‌اند.

سید روح‌الله حسینی پنج‌شنبه ۱۳ آبان ضمن گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، در خصوص آخرین آمار شیوع کرونا در فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۳۴ تست تشخیصی مولکولی تهیه و ۴۲۹ هزار و ۲۴۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با بیان اینکه در قالب طرح شهید سلیمانی ۲۲۴ هزار و ۴۰۸ مورد تست سریع انجام و ۵۲ هزار و ۱۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده است گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۱ هزار و ۳۷۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۷ هزار و ۲۳ نفر اعلام کرد.

حسینی گفت: هم‌اکنون هزار و ۶۵۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او همچنین از بهبودی ۴۶۷ هزار و ۲۱۶ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به پنج میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۲۹ دُز رسیده است، اعلام کرد: تاکنون سه میلیون و نوزده هزار و ۱۶۸ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۶۱ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف بالای ۱۲ سال در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است.

حسینی از مردم استان فارس خواست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، مدافعان سلامت را در راه مقابله با بیماری کووید۱۹ و ریشه کنی هرچه زودتر این اپیدمی، همراهی کنند.

دیدگاه