افزایش ۱۰ درصدی فوت براثر تصادف در فارس

  • 13 آبان 1400 - 15:49
افزایش ۱۰ درصدی فوت براثر تصادف در فارس

استاندار فارس با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی فوت در اثر تصادفات رانندگی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: کنترل میزان تصادفات و کاهش آمار فوت در استان نیازمند عزم جدی و مشارکت همه دست اندرکاران است.

محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان فارس با بیان اینکه اولین عامل مرگ افراد یک تا ۳۵ ساله تصادفات است، عنوان کرد: این آمار به خوبی نشان دهنده اهمیت پرداختن به این موضوع و ضرورت برنامه ریزی دقیق برای کاهش تلفات تصادفات است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی فارس، او با اشاره به اینکه پیشگیری از بروز تخلفات و تصادفات درون شهری و جاده ای نیازمند فرهنگ سازی و فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای است، افزود: متاسفانه در خصوص فرهنگ سازی کوتاهی انجام شده و اگر بخشی از هزینه‌های هر حوزه به مسئله فرهنگ‌سازی و تبلیغات اختصاص یابد معضلات، کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌های استان باید در زمینه کاهش آمار تصادفات به صورت جدی وارد میدان شوند و وظایف مشخص شده را بر عهده بگیرند، گفت: یکی از مولفه‌های مهم ارزیابی فرمانداران استان فارس بر اساس کاهش آمار تصادفات خواهد بود.

ایمانیه خواستار تشکیل کمیته علمی در زمینه تصادفات رانندگی شد و ادامه داد: این کمیته باید هر هفته تشکیل جلسه بدهد و با بررسی دقیق مسائل این حوزه، دستورکارهای جلسه شورای راهبردی تصادفات استان فارس را تامین کند.

او با تأکید بر اینکه تعلل در رسیدگی به وضعیت تصادفات رانندگی استان فارس از طرف دستگاه‌های مسئول پذیرفته نیست، تصریح کرد: وضعیت کمربندی شیراز باید به سرعت با هماهنگی شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری تعیین تکلیف شده و از شرایط نابهنجار کنونی خارج شود.

استاندار فارس با بیان اینکه تصادفات موتورسواران موجب صدمات بسیاری به آن ها می‌شود، گفت: استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتور سوار باید اجباری شده و نیروی انتظامی در این زمینه برخورد قانونی انجام دهد.

دیدگاه