کرونا در فارس؛ بیش از ۴۷۷ هزار مبتلا و ۶۹۷۸ جان‌باخته

  • 10 آبان 1400 - 8:05
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۷۷ هزار مبتلا و ۶۹۷۸ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر براثر بیماری کرونا در فارس جان باختند و ۱۸۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان پذیرش شده‌اند.

عبدالرسول همتی یکشنبه ۹ آبان در خصوص آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در فارس به خبرنگاران گفت: تاکنون، یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۶۳۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۴۲۶ هزار و ۲۹۱ بیمار مثبت قطعی شده است.

همتی ادامه داد: از آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱۹ هزار و ۳۰۳ مورد تست سریع انجام و پنجاه هزار و ۸۲۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او مجموع بیماران شناسایی شده در فارس را ۴۷۷ هزار و ۱۱۸ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۴۳۶ هزار و ۵۷۲ نفر بهبود یافته‌اند.

همتی همچنین خاطرنشان کرد که با اضافه شدن آمار ۱۳ مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۶ هزار و ۹۷۸ نفر رسیده است.

وی با اشاره به بستری ۱۸۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: هم اکنون هزار و ۵۳۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع دزهای واکسن تزریق شده در نقاط زیرمجموعه این دانشگاه از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۰۸ دُز اعلام و اضافه کرد: از این تعداد دو میلیون و ۹۸۴ هزار و ۹۷۹ دز نوبت اول و دو میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۲۹ دز نوبت دوم واکسن بوده است.

همتی با اشاره به دیگر آمارهای مربوط به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، از خدمت رسانی به هزار و ۷۲۷ مراجعه کننده دارای علایم کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان خبر داد.

معاون علوم پزشکی شیراز همچنین از مردم خواست تا با توجه به سرد شدن هوا و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا همزمان با کووید۱۹، با جدیت بیشتری نسبت به استفاده از ماسک پایبند بوده و از حضور در مراکز شلوغ و پُرتردد پرهیز کنند تا چرخه انتقال بیماری کووید۱۹ و دیگر بیماری های ویروسی فصلی قطع شود.

دیدگاه