کرونا در فارس؛ بیش از ۴۷۳ هزار مبتلا و ۶۹۳۴ جان‌باخته

  • 06 آبان 1400 - 9:17
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۷۳ هزار مبتلا و ۶۹۳۴ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس بستری شده و ۱۴۲۴ نفر نیز به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده‌اند.

عبدالرسول همتی چهارشنبه ۵ آبان در تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کروناویروس در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان فارس ۴۷۳ هزار و ۲۹۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ با انجام یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۵۴۰ تست تشخیصی مولکولی و ۲۱۴ هزار و ۶۹۲ مورد تست سریع، شناسایی شده است.

او با بیان اینکه ۴۵۹ هزار و ۷۷۲ نفر از این مبتلایان بهبود یافته‌اند، گفت: با مرگ ۱۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان کروناویروس در فارس به عدد ۶۹۳۴ نفر رسیده است.

همتی با بیان اینکه ۲۱۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون ۱۶۴۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: در شبانه روز گذشته هزار و ۴۲۴ بیمار نیز به صورت سرپایی در مراکز منتخب شانزده ساعته استان تحت درمان و مداوا قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۳۲ دُز رسیده است، افزود: روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۴۶ هزار و ۹۵۸ دُز واکسن در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها، به مردم استان تزریق کرده اند.

همتی ادامه داد: تاکنون از مجموع واکسن‌های تزریقی، دو میلیون و ۹۴۹ هزار و ۸۴۷ دُز اول و دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۸۵ دُز دوم به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: براساس آمارها ۷۸٫۲ درصد جمعیت هدف حداقل یک دُز واکسن و معادل ۵۳.۸ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

همتی با اشاره به آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا در فارس برای گروه های هدف، گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کارکنان حوزه های بهداشت و درمان از چند روز گذشته آغاز شده است.

این مقام مسئول گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای سایر گروه های هدف و افراد با ریسک بالا شامل افراد کم توان ذهنی و جسمی، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی که در مراکز و آسایشگاه ها نگهداری می شوند و افراد با ضعف ایمنی مانند بیماران خاص و مبتلا به سرطان و بیماران پیوند اعضاء نیز با هماهنگی سازمان های مربوطه از فردا بر اساس اولویت های تعیین شده، انجام می شود.

دیدگاه