کرونا در فارس؛ بیش از ۴۶۹ هزار مبتلا و ۶۸۸۵ جان‌باخته

  • 02 آبان 1400 - 9:04
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۶۹ هزار مبتلا و ۶۸۸۵ جان‌باخته

سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ، از بهبودی ۴۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.


وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع تاکنون، ۴۶۹ هزار و ۵۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با بیان اینکه ۲۰۹ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۷۴۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.


وی، از جان باختن ۶ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون نیز به شش هزار و ۸۸۵ نفر رسیده است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۷۸۱ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به چهار میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۸۳ دُز رسید.


این مقام مسوول با بیان این که از ابتدای آبان پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا و بخشنامه صادره از دستگاه‌های اجرایی مربوط، طرح محدودیت هوشمند کرونایی در سراسر کشور اجرا شد، از محرومیت استفاده از خدمات عمومی و اداری توسط افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده اند خبر داد و تاکید کرد: افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن علیه کروناویروس نشده اند، هر چه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام کنند.

دیدگاه