نماینده مجلس: آب درودزن به تنهایی پاسخگوی نیاز شیراز نیست

  • 07 مهر 1400 - 8:11
نماینده مجلس: آب درودزن به تنهایی پاسخگوی نیاز شیراز نیست

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه شیراز در سال ۱۶۰میلیون لیتر مکعب آب نیاز دارد که تنها ۳۰میلیون لیتر آن از سد درودزن تامین می‌شود، گفت: اگر خط دوم نیز به بهره برداری برسد ۶۰میلیون لیتر دیگر اضافه خواهد شد که باز هم پاسخگوی نیازها نیست.

ابراهیم عزیزی سه‌شنبه ۶ مهرماه در جمع عشایر شهرک گلستان شیراز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عشایر، به اقدامات انجام شده در مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: با توجه به نیازهای استان، از همان ابتدا به سمت تغییر دادن نگاه مسئولان به فارس حرکت کردیم، چرا که از سالیان گذشته به اشتباه، طرز تلقی آنها برخوردار بودن استان بوده است.

او افزود: هر زمان بحث توزیع بودجه و پشتیبانی دولت از فارس مطرح می‌شد، نگاه دولتی‌ها این بود که فارس هیچ مشکلی ندارد که همین نگاه مشکلات متعددی را ایجاد کرده بود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: ما تلاش کردیم در نخستین اقدام این نگاه را تغییر دهیم و به مرکز نشینا نشان دهیم که فارس محرومیت‌های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که همین راهبرد در بودجه ۱۴۰۰به خوبی خود را نشان داد.

او خاطرنشان کرد: بودجه فارس در سال ۱۴۰۰ از ۳هزار و ۳۰میلیارد ریال به ۸هزار میلیارد تومان رسید که ۱۲۰۰میلیارد ریال آن مختص بودجه محرومیت زدایی است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: به عنوان نمونه در بودجه ۱۴۰۰هر جا که نام روستایی بود ما نام عشایری نیز به آن اضافه می‌کردیم، چرا که معتقد بودیم فارس دارای یک ظرفیت بزرگ عشایری است و باید به خوبی دیده شود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دومین اقدام ما توجه به پروژه‌های زیرساختی و بزرگ استان در راه و آب و ریل و بهداشت و درمان و… بود.

عزیزی گفت: به عنوان نمونه آزادراه شیراز اصفهان معطل یک نامه بود که پس از ورود به مجلس، با پیگیری مجدانه و جلسات متعدد با وزرا، امروز این پروژه به گونه‌ای جلو رفته که برای افتتاح آن در پایان امسال بسیار امیدواریم.

او افزود: اقدام بعدی حل مشکل آب استان بود که ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را با جدیت دنبال کردیم که تیرماه امسال عملیاتی شد که در خط اول ۲۹۰ میلیون لیتر مکعب آب منتقل خواهد شد و خط دوم نیز به مناقصه خواهد رفت.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم فارس از شهری و روستایی و عشایر باید از نمایندگان و مدیرانشان بخواهند پروژه‌هایی را دنبال کنند که در شأن و طراز این استان باشد، گفن: ما فارس و شیراز را باید چهارراه ریلی کشور کنیم که روی این مسأله تمرکز کردیم به طوری که راه آهن شیراز اقلید و شیراز بوشهر و شیراز گل‌گهر از جمله آن‌هاست.

عزیزی ادامه داد: تا این پروژه‌های بزرگ و زیربنایی را دنبال نکنیم مشکلات فارس حل نخواهد شد ضمن اینکه مشکلات کوچک نیز در دل تصمیمات کلان و راهبردی حل خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکلات عشایر نیز گفت: استفاده از ظرفیت عشایری فارس یک حرف به حق است و انتظار می‌رود با یک حرکت منسجم و وحدت رویه بتوانیم مشکلات این جامعه بزرگ را به حداقل برسانیم.

دیدگاه