استقبال از واکسیناسیون در فارس

  • 22 شهریور 1400 - 8:00
استقبال از واکسیناسیون در فارس

طی روزهای اخیر با افزایش تعداد و ساعت فعالیت مراکز واکسیناسیون، شاهد افزایش تمایل گروه‌های سنی مختلف به دریافت واکسن کرونا و رشد قابل توجه درصد شهروندان واکسینه شده در این استان هستیم و با اجرایی شدن طرح ایمن‌سازی دانشجویان و افراد بالای ۱۸ سال ساکن روستاها، امید به تداوم این روند وجود دارد.

استان فارس که در روزهای سخت مقابله با همه‌گیری کرونا، مبدع و مبتکر اقداماتی در حوزه‌های مختلف پیشگیری و درمان بود و در موج‌های مختلف شیوع کووید-۱۹، اغلب میانگین آماری پائین‌تری را در شاخص‌های مختلف ابتلا، بستری و فوت داشت، اولین استانی بود که مرکز واکسیناسیون خودرویی را در شیراز راه‌اندازی کرد.

طی ماه‌های گذشته، همراهی و همکاری همه نهادها، خصوصا سپاه فجر با علوم پزشکی شیراز، منجر به افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون از یک سو و رفع نیازها به مراکز بیمارستانی و بستری بیماران در زمان اوج شیوع بیماری کرونا شد.

استان فارس در گامی دیگر، طی روزهای اخیر موفق شد که به واسطه هماهنگی خوب در سطوح مختلف مدیریتی، حسینه ثارالله(ع) سپاه فجر را به اولین مرکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته علیه کرونا در کشور تبدیل و با افزایش ساعات فعالیت چندین پایگاه، گامی بلند در جهش آماری تعداد واکسینه شده‌ها بردارد.

واکسینه شدن ۵۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکشنبه ۲۱ شهریور در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون کرونا مستقر در حسینه ثارالله(ع) سپاه فجر فارس، گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۰ درصد از کل جمعیت استان فارس دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مهرزاد لطفی با اشاره به اینکه رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا به واسطه افزایش تعداد مراکز و زمان تزریق واکسن، توسط علوم پزشکی شیراز شکسته شده است، گفت: صورت ورود محموله های جدید واکسن از سوی وزارت بهداشت، امیدواریم همه مردم فارس هر چه زودتر بر علیه این بیماری ایمن شوند.

 لطفی همچنین با اعلام آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در فارس گفت: تاکنون حدود ۵۰درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول و ۲۵درصد نیز از جمعیت هدف دوز دوم واکسن علیه کروناویروس را دریافت کردند که امیدورایم به زودی شاهد واکسینه شدن تمام مردم فارس باشیم.

تزریق ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن

او ادامه داد: از مجموع دو میلیون و پانصد هزار دوز واکسن اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار دوز تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقش همکاری بین بخشی را در پیشبرد موفق این اقدام ملی بسیار تاثیرگذار خواند و با قدردانی از همکاری ارزشمند نیروهای بسیجی و سپاه فجر استان فارس افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس، سپاه فجر استان همکاری مطلوبی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشته که در قالب طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز گام های خوبی برداشته شده است.

لطفی همکاری بین بخشی را در استان فارس، به ویژه در بحران ها مثال زدنی خواند و افزود: این امر در بحران کروناویروس نقطه قوتی برای مجموعه سلامت استان به شمار می رود.

او خاطرنشان کرد: در مرکز واکسیناسیون حسینیه عاشقان ثارالله سپاه فجر فارس، حدود ۲۰۰ نیروی جهادگر، بسیجی و سپاهی به همراه نیروهای بهداشتی دانشگاه به صورت شبانه روزی در امر واکسیناسیون فعالت دارند که این همدلی جای ستایش و قدردانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با قدردانی از استقبال و مشارکت و همراهی مردم استان با مجموعه سلامت در امر واکسیناسیون، تاکید کرد: واکسینه شدن علیه بیماری کووید۱۹ به تنهایی نمی تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند، بنابراین در کنار ایمن شدن، لازم است نسبت به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی پایبند بمانیم.

دیدگاه