کرونا در فارس؛ بیش از ۴۲۳ هزار مبتلا و ۶۳۷۲ جان‌باخته

  • 19 شهریور 1400 - 9:40
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۲۳ هزار مبتلا و ۶۳۷۲ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از فوت ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در فارس، اعلام کرد که آمار قربانیان این بیماری از ابتدا تاکنون در استان به ۶۳۷۲ نفر افزایش یافته است.

سید روح‌الله حسینی پنجشنبه ۱۸ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۱۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی و ۱۶۹ هزار و ۴۰۰ تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسمی سلیمانی انجام شده است.

وی تعداد بیماران شناسایی شده براساس این آزمایش‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در فارس را ۴۲۳ هزار و ۲۴۶ نفر اعلام و اضافه کرد که در این مدت ۳۷۲ هزار و ۲۳۹ نفر از بیماران شناسایی شده، بهبود یافته‌اند.

حسینی گفت: تا صبح روز ۱۸ شهریور، ۳۲۵۶ بیمار مثبت یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان فارس بستری هستند و از این تعداد، ۳۳۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

افزایش ساعت کار مراکز واکسیناسیون در شیراز

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین با اشاره به تداوم روند اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در استان فارس، از افزایش ساعات کاری مراکز واکسیناسیون در شیراز خبر داد. 

حسینی توضیح داد: با توجه به ارسال محموله جدید واکسن کرونا به فارس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در راستای رفاه بیشتر مردم، ساعات کار برخی از مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در شیراز، افزایش داده شده است.

او گفت: براین اساس، پایگاه واکسیناسیون غدیر واقع در دانشکده علوم توانبخشی از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب و دو مرکز واکسیناسیون خودوریی واقع در بوستان کوهستانی دراک و ورزشگاه میانرود از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب به صورت یکسره و همچنین مرکز واکسیناسیون واقع در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) به صورت ۲۴ ساعته، کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

حسینی اضافه کرد: افرادی که بر اساس گروه های سنی اعلام شده در سامانه salamat.gov.ir نام نویسی کرده و برای حضور در مراکز واکسیناسیون پیامک دریافت کرده اند و همچنین افرادی که بر اساس گروه های شغلی اعلام شده مجاز به دریافت واکسن کرونا هستند، می توانند با حضور در مراکز اعلام شده نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه از شهروندان خواست، ضمن پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی، هنگام حضور در مراکز واکسیناسیون از تجمع و ایجاد ازدحام پرهیز کرده و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

حسینی همچنین با اشاره به کاهش ذخایر خون استان، از مردم نیکوکار و همیشه در صحنه فارس درخواست کرد ضمن پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی، با حضور در پایگاه های انتقال خون استان و اهدای خون به بیماران، در نجات جان آنها سهیم باشند.

دیدگاه