کرونا در فارس؛ بیش از ۳۵۴ هزار مبتلا و ۵۳۳۹ جان‌باخته

  • 16 مرداد 1400 - 8:11
کرونا در فارس؛ بیش از ۳۵۴ هزار مبتلا و ۵۳۳۹ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جان باختن ۳۲ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۳۳۹ خانواده در فارس داغدار شده‌اند.

عبدالرسول همتی جمعه ۱۵ مرداد در اعلام آخرین آمارهای مرتبط با شیوع کروناویروس در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۵۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۳۰ هزار و ۲۴۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۰ هزار و ۹۹۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۴۲ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۵۴ هزار و ۶۸۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۲۰۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۳۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۱۰ هزار و ۷۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی گفت: جدی نگرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد، بنابراین بیاییم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی‌های خانوادگی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.

دیدگاه