کرونا در فارس؛ ۲۸ نفر دیگر جان باختند

  • 10 مرداد 1400 - 8:26
کرونا در فارس؛ ۲۸ نفر دیگر جان باختند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جان باختن ۲۸ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، گفت: علیرغم آنکه کرونا کمتر از هر یک ساعت به تعداد قربانیان خود می‌افزاید شاهد کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها در فارس هستیم.

عبدالرسول همتی شنبه ۹ مرداد در جلسه اعلام آمار روزانه شیوع کرونا در فارس گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۲۰ بیمار در مراکز درمانی ویژه کرونا بستری شده‌اند.

او با بیان اینکه هم اکنون ۳۲۶۶ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی فارس بستری هستند، گفت: شمار بیماران نیازمند مراقبتهای ویژه هم در حال افزایش است و اکنون حدود یک دهم بیماران بستری یعنی ۳۰۵ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در آی سی یو تحت مراقبت هستند.

همتی با اشاره به افزایش تعداد نمونه‌های گرفته شده از افراد مشکوک در فارس به میلیون و ۲۰۳ هزار و ۱۹۱ تست تشخیصی، از شناسایی ۳۴۰ هزار و ۳۸۵ بیمار مثبت با انجام این تست‌ها خبر داد.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد ۳۱۷ هزار و ۶۸۶ بیمار مثبت با انجام یک میلیون و ۷۶ هزار و ۷۶۵ مورد تست تشخیصی مولکولی و تعداد ۲۲ هزار و ۶۹۹ بیمار نیز با انجام ۱۲۶ هزار و ۴۲۶ مورد تست سریع در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی، شناسایی شده اند.

همتی تعداد جان باختگان از کروناویروس طی مدت شیوع این بیماری را ۵۱۸۱ نفر ذکر و اضافه کرد: خوشبختانه تعداد ۲۹۹ هزار و ۹۱۷ بیمار شناسایی شده، تاکنون بهبود یافته‌اند.

تزریق حدود ۷۵۲ هزار دُز واکسن در فارس

این مقام مسئول گفت: طبق آخرین آمارهای موجود، ۷۵۱ هزار و ۷۴۲ دُز واکسن تاکنون به گروه های هدف تزریق شده است و علاوه بر گروه های سنی ۵۵ سال به بالا، برنامه ریزی برای سایر گروه های سنی نیز انجام شده و واکسیناسیون این گروه ها نیز در حال انجام است.

همتی گفت: معلمان، کارکنان و رانندگان سرویس های مدارس، اساتید حوزه و دانشگاه، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری، رانندگان ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی، کارکنان بانک ها، کارکنان مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، ممیزان بهداشتی و دفاتر خدمات سلامت، قضات و کارکنان دادگستری و دادگاه ها، بیمارن مبتلا به دیابت و بیماران خاص که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، می توانند بعد از دریافت پیامک، برای تزریق واکسن به مراکز و سالن های تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به آخرین آمار اعلام شده از وزارت بهداشت مبنی بر افزایش تعداد شهرهای قرمز نسبت به هفته گذشته، افزود: در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان، ۲۸ شهرستان در وضعیت قرمز و حاد کرونایی هستند که با وضعیت حاد پیش آمده در استان، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد به سر می‌برند.

همتی تاکید کرد: بهترین راه برای جلوگیری از انتشار کروناویروس و یاری کردن مدافعان سلامت، تعهد عمومی مردم به رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی است.

این مقام بهداشتی از مردم استان خواست تا با رعایت اصول خودمراقبتی، پیشگیری و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در دستور کار خود قرار بدهند تا کادر درمان با کنترل بهتر بیماری، بتوانند صحت و سلامتی را برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

دیدگاه