روند صعودی کرونا در فارس

  • 18 تیر 1400 - 10:49
روند صعودی کرونا در فارس

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تشریح وضعیت آماری ابتلا، بستری و فوتی‌های بیماری کروناویروس در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در فارس، سیر نمودار شاخص‌های ذکر شده را نسبت به روز گذشته، صعودی توصیف کرد.

دکتر سید روح‌الله حسینی پنج‌شنبه ۱۷ تیرماه در جلسه توضیح آماری وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، ۹۹۰ هزار و ۵۷۳ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام  و منجر به شناسایی ۲۸۳ هزار و ۸۶۶ بیمار مثبت قطعی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۱۵ هزار و ۹۴۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، ۱۸ هزار و ۸۷۳ مورد مثبت بوده است.

حسینی تعداد کل بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا با انجام تست در استان فارس را ۳۰۲ هزار و ۷۳۹ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۷۲ هزار و ۸۹۹ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۸۶۵ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم اکنون ۱۶۳۵ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا دلتا در فارس نیز تاکید کرد: مردم عزیز استان با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت خودداری کنند تا شاهد افزایش آمار ابتلا و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا در استان نباشیم.

دیدگاه