ابتلای بیش از ۲۷۴ هزار نفر به کرونا در فارس

  • 05 خرداد 1400 - 8:18
ابتلای بیش از ۲۷۴ هزار نفر به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با انجام آزمایش‌های تشخیص مولکولی و تست سریع، طی بیش از ۱۵ ماه گذشته بیش از ۲۷۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده‌اند.

سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه ۴ خرداد در تشریح آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۸۹۵ هزار و ۵۴۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و به شناسایی، ۲۵۹ هزار و ۲۵۴ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.

حسینی با اشاره به شناسایی ۱۵ هزار و ۳۱۹ بیمار مثبت، با انجام ۱۰۳ هزار و ۱۴۲ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در فارس طی مدت شیوع این بیماری، گفت: مجموع بیماران مثبت شناسایی شده در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به عدد ۲۷۴ هزار و ۵۷۳ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند، مجموع فوت شدگان این بیماری را ۴۵۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه از ابتدا تاکنون۲۵۰ هزار و ۷۴۰ نفر از بیماران مبتلا، بهبود یافته‌اند.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۶۵ بیمار مبتلا یا دارای علامت و مشکوک ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۲۲۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به اینکه روزهای ۴ تا ۱۰ خرداد تحت عنوان “هفته جهانی بدون دخانیات” نامگذاری شده است، گفت: این هفته امسال با شعار «تعهد برای ترک دخانیات»، مد نظر قرار دارد لذا در این ایام بیش از گذشته باید بر ضرورت زندگی بدون دخانیات به ویژه در دوران اپیدمی کرونا، تاکید کرد.

حسینی با یادآوری اینکه دخانیات عامل اصلی بیماری‌های ریوی به ویژه سرطان ریه است، گفت: مصرف دخانیات نه تنها سلامت فرد، بلکه خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، لذا با توجه به اهمیت این موضوع، به افراد مصرف کننده توصیه می‌شود هرچه زودتر نسبت به ترک دخانیات اقدام کنند.

دیدگاه