شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۴ هزار و ۳۳۰ نفر رسید

  • 24 اردیبهشت 1400 - 8:28
شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۴ هزار و ۳۳۰ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر کرونا در استان فارس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را چهار هزار و۳۳۰ اعلام کرد.

دکتر  سید روح اله حسینی روز پنجشنبه ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۶۹ هزار و ۹۵۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۵۲ هزار و ۷۲۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۹ هزار و ۲۲۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۷ هزار و ۱۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۷۹۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۷۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۴۱ هزار و ۹۱۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با قددرانی از افرادی که در تعطیلات پایانی هفته از حضور در دورهمی های خانوادگی و مسافرت پرهیز کردند، ابراز امیدواری کرد تا با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، حافظ سلامتی خود و اطرافیان در برابر این بیماری خطرناک باشیم.

راه اندازی و تجهیز ۱۸ کلینیک درمان سرپایی کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز از راه اندازی و تجهیز ۱۸ کلینیک درمان سرپایی کرونا ویروس در موج چهارم این بیماری در این دانشگاه خبر داد.

اورنگ ایلامی  با اشاره به راه اندازی کلینیک های درمان سرپایی بیماران OPAT در بیمارستان های مرجع کرونا در شیراز و قطب های درمانی شهرستان های فارس، گفت: با راه اندازی این کلینیک ها، بیماران پس از ارزیابی اولیه، در صورتی که نیاز به بستری شدن نداشته باشند، در کلینیک های سرپایی از سوی پزشکان متخصص ویزیت و اقدامات درمانی مورد نیاز را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی این کلینیک ها، ضریب اشغال تخت های بستری را کاهش می دهد، اعلام کرد: همکاری مطلوب بیمارستان‌ ها در اجرای این دستور العمل، کمک کرد که به بهره‌وری بسیار خوبی در استفاده از تخت های بستری برسیم.

دکتر ایلامی با تاکید بر اینکه از ابتدای راه اندازی این کلینیک ها تاکنون، بیش از هزار مورد بستری بیمارستانی به کلینیک های سرپایی هدایت شده اند، اضافه کرد: برآورد ریالی کاهش هزینه این بیماران، نشان می دهد این اقدام چقدر در بهره وری منابع و اقتصاد درمان بیمارستانی نیز، موثر بوده است.

دیدگاه