کرونا در فارس؛ ۹۸ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

  • 01 اسفند 1399 - 15:55
کرونا در فارس؛ ۹۸ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون سه هزار و ۲۱۴ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را در استان فارس از دست داده‌اند، گفت: هم اینک ۹۸ نفر از مبتلایان به این بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه این استان بستری هستند.

دکتر سید روح‌الله حسینی، جمعه افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۲۵ هزار و ۴۹۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی این نمونه‌ها، ۱۷۳ هزار و ۸۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۸ هزار و ۸۷۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۵ هزار و ۵۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، شمار بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم را که هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، ۵۵۹ نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی اضافه کرد: همچنین از از آغاز شیوع این بیماری تا کنون ۱۶۷ هزار و ۷۲۳ نفر از بیمارستان‌های استان فارس ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با جان باختن چهار نفر از مبتلایان به این بیماری در روز گذشته (سی‌ام بهمن ماه ۹۹) تعداد جان باختگان ناشی از کووید ۱۹در استان فارس از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به  سه هزار و ۲۱۴ نفر رسیده است.

حسینی، با اشاره به روند افزایشی آمار ابتلا به کروناویروس و موارد بستری میتلایان به کووید۱۹ در بیمارستان‌های این استان، تاکید کرد: باید با رعایت دستورات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری، به دام این ویروس کشنده که شکارچی سلامت انسان است، نیفتیم.

دیدگاه