دستگاه توموتراپی برای درمان سرطان در شیراز خریداری شد

  • 09 بهمن 1399 - 14:39
دستگاه توموتراپی برای درمان سرطان در شیراز خریداری شد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: دستگاه پیشرفته توموتراپی درمان سرطان در بیمارستان نمازی شیراز به ارزش ۲۰۱ میلیارد ریال خریداری شد و برای نصب در این بیمارستان آماده است.

دکتر اورنگ ایلامی چهارشنبه با بیان اینکه ‌ این دستگاه از تکنولوژی فوق پیشرفته برای درمان بیماران سرطانی و یکی از دستاوردهای جدید پزشکی است، افزود:عوارض جانبی روش درمان با این دستگاه بسیار کمتر از دیگر روش‌ها به ویژه در تومورهای سر و گردن است و زیان وارده به بیمار به میزان قابل توجهی کاهش می ‌یابد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز ادامه داد: توموتراپی به عنوان روزآمدترین شیوه درمان سرطان در دنیا شناخته شده و در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

 در توموتراپی  Tomotherapy  با استفاده از دستگاه ، بیماری سرطان تا حدودی درمان می‌شود. در داخل این دستگاه، یک دستگاه توموگرافی رایانه‌ای و یک شتاب‌دهنده خطی تعبیه شده ‌است.

اشعه‌درمانی در کنار جراحی و شیمی‌درمانی از مؤثرترین و معمول‌ترین روش‌های درمان بیماری سرطان است. اما این روش به علت اثرات جانبی که باقی می‌گذارد، پرطرفدار نیست.اختراع دستگاهی جدید این نقیصه را تا حدود زیادی برطرف کرده است.

دیدگاه