هشدار عضو شورای شهر شیراز درباره احتمال آغاز موج سوم کرونا: شیراز میزبان پاییز غم‌انگیزی خواهد بود

  • 05 شهریور 1399 - 19:51
هشدار عضو شورای شهر شیراز درباره احتمال آغاز موج سوم کرونا: شیراز میزبان پاییز غم‌انگیزی خواهد بود

قاسم مقیمی، عضو شورای شهر شیراز در جلسه علنی امروز این شورا در خصوص احتمال آغاز موج سوم کرونا هشدار داد و گفت: نظر به تداوم شرایط کرونایی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی شهروندان، نزدیک شدن به موج سوم بیماری کووید ۱۹ دور از ذهن نیست و شیراز میزبان پاییز غم انگیزی خواهد بود.

وی افزود:گرچه شهرداری شیراز عملکرد موجه و مثبتی در این زمینه داشته است اما می طلبد از همین امروز ستاد کرونای شهرداری شیراز هماهنگ با متولیان استانی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیش بینی های لازم در جهت عدم غافلگیری از هجوم همزمان بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا و سایر بیماری های مشابه در دو فصل آتی انجام دهند که در کنار اندوه از دست دادن جان عزیزان، حسرت از دست رفتن همه ی زحمات و اقدامات بر ما مضاعف نشود.

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گرچه همه اقشار و نهادها به صورت دلی پای کار آمدند تا جهت کاهش تبعات ویروس کرونا نقشی ایفا کنند، اما پزشکان از سر تکلیف و یک ماموریت ذاتی میدان را همچنان در دست گرفته اند و هرگز در ذهن آنها خطور نمی کند که مرزهای سلامتی جامعه را بدون دیده بان بگذارند.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: شاید در تئوری و متون کاغذی وظیفه پزشکان را حضور در لحظه ی نیاز بیماران و تجویز راه حلی جهت تامین سلامت آنها تعریف کرده اند اما حضور جهادگرانه ی کادر بهداشت و درمان در مقابله مستقیم با ویروس کرونا اثبات کرد که برخی از افراد راهی ورای مادیات برگزیده اند تا در جهان معنویت به تعالی برسند و محققا که پزشکان و پرستاران و کادر درمان و سلامت بخشی از این جمع هستند. هر انسانی در لحظه ی خطر حق دارد تا نسبت به مصون ماندن خود از خطر تصمیم بگیرد، اما مجاهدان حوزه بهداشت و درمان این حق خود را به بیماران خود تفویض کرده اند و جان خود را پیشکش تامین سلامت جامعه می نمایند و از آن سو مردم نیز نشان داده اند که قدردان این حوزه هستند و ارج و قرب ویژه ای برای طبیبان قائل می شوند.

وی افزود: اثبات خدمت تمام و کمال جامعه پزشکی به بیماران آمارهای اعلام شده ای است که از سوی مدیران و متولیان اعلام شده است. گرچه آمارها پراکنده است اما تاکنون قریب به ۱۸۰ نفر از همکاران حوزه سلامت کشور جان خود را به جهت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند و قریب به ده هزار نفر از پزشکان و پرستاران کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند.

مقیمی گفت: امر بسیار مهمی که نباید از چشمان متولیان دور بماند مدیریت ذهن و روان و افسردگی های ناشی از فاصله گرفتن این عزیزان با شرایط معمول زندگی و اتحاذ تصمیمی جهت جبران این نقیصه است. عدم رعایت دستورالعمل ها و نیز تنگناهای اقتصادی تامین مایحتاج بهداشتی، تداوم حضور جانانه ی این جامعه در خدمت رسانی را به سختی ممکن می کند و هشدارهای لازم هم تاکنون به جایی نرسیده است.

دیدگاه