آتش‌سوزی در ارتفاعات شاپورجان شیراز

  • 28 مرداد 1399 - 23:40
آتش‌سوزی در ارتفاعات شاپورجان شیراز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از آتش سوزی در ارتفاعات بین شاپور جان و پیربنو شیراز خبر داد.

محمدهادی قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: این آتش سوزی امشب ۲۸ مردادماه، از سمت سیاخ دارنگون شروع شده و به سمت قله پیش رفته و به ارتفاعات شاپورجان انتقال پیدا کرده است.

او ادامه داد: تیم تخصصی عملیات ویژه سازمان آتش نشانی و گروه‌های کوهستان در محل حضور دارند و در حال اطفای آتش هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: همچنین از سازمان‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و نیرو‌های نظامی درخواست کرده‌ایم که به آتش‌نشانان کمک کنند، و همچنین مردم بومی هم در محل حادثه حضور دارند.

او با بیان اینکه علت حادثه هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: آتش سوزی گسترده، وزش باد شدید و از طرفی صعب العبور منطقه مهار آتش را با مشکل روبرو کرده است.

همچنین ستاد بحران شهرستان شیراز به محض اطلاع از شروع آتش‌سوزی در ارتفاعات شاپورجان و پیربنو، در محل حادثه تشکیل جلسه داد.

حقیقی جانشین رئیس ستاد بحران شهرستان و بخشدار مرکزی شیراز با حضور در محل حادثه، هماهنگی لازم جهت اعزام تیم‌های اطفای حریق، آتش نشانی، نیرو‌های مردمی و منابع طبیعی به محل حادثه را به عمل آورد.

او گفت: با توجه به محل قرارگیری آتش‌سوزی در ارتفاعات، دسترسی به محل حریق به آسانی انجام نمی‌شود و نیرو‌های حاضر در محل حادثه، تمام تلاش خود را برای کنترل آتش به کار خواهند گرفت.

معاون فرماندار شیراز تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت بررسی همه جانبه راه‌های اطفای سریع آتش در حال پیگیری و انجام است.

آتش‌سوزی در ارتفاعات شاپورجان هنوز مهار نشده است

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شیراز با اشاره به آتش سوزی در ارتفاعات شاپورجان، گفت: نیروهای کمکی از سپاه و ارتش برای مهار آتش به محل اعزام شدند.

عبدالرسول حقیقی اظهار داشت: بنا بر گزارشی که هم اکنون از محل دهیاری شاپورجان به دست ما رسید، با توجه به گستره وسیع آتش سوزی، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر مشغول اطفاء آتش هستند.

او از حضور مدیر کل بحران استان در محل حادثه خبر داد و افزود: نیروهای مستقر در منطقه بی‌وقفه در حال تلاش هستند و هماهنگی لازم جهت اعزام نیروهای کمکی از سپاه و ارتش در حال انجام است.

حقیقی ادامه داد: هم اکنون شاهد وزش باد و تندتر شدن شعله‌های آتش در این منطقه هستیم و امکانات و نیروهای امدادی جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی اعزام شده اند.

دیدگاه