برگزاری چندین نمایشگاه بین المللی با محوریت استان فارس، از برنامه های مهم استان در حوزه اقتصادی

  • 20 تیر 1402 - 6:52
برگزاری چندین نمایشگاه بین المللی با محوریت استان فارس، از برنامه های مهم استان در حوزه اقتصادی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت:برگزاری چندین نمایشگاه بین المللی با محوریت استان فارس، از برنامه های مهم استان در حوزه اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، شریفی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در نهمین جلسه کمیته تخصصی ذیل کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بیان داشت: با عنایت به اهمیت نمایشگاه های بین المللی به عنوان ابزاری توانمند و کارآمد در جهت معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان از یک سو و توسعه صادرات و مراودات تجاری کشورها به ویژه کشورهای همسایه از سوی دیگر، موضوع برگزاری چندین نمایشگاه بین المللی با محوریت استان فارس در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  این نمایشگاه ها عبارتند از: نمایشگاه دائمی ادوات کشاورزی در مرکز تجاری ایران در شهر نجف اشرف که به صورت یکساله برگزار خواهد شد و شرکت ها و فعالان اقتصادی در این حوزه می توانند ضمن هماهنگی با شرکت نمایشگاه های بین المللی استان نمونه محصولات خود را به همراه کاتالوگ دوزبانه جهت ارائه در این نمایشگاه ارسال نمایند.

نمایش این محصولات در مرکز تجاری رایگان بوده و تنها هزینه حمل و ارسال به عهده متقاضی خواهد بود.

وی افزود: پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با موضوع نمایشگاه ساختمان و زیرساخت به همراه نمایشگاه کشاورزی و‌مواد غذایی واقع در شهر بصره عراق با فضایی قریب به ۲۵۰۰ مترمربع نیز در دست پیگیری به منظور صدور مجوز از سوی سازمان توسعه تجارت ایران می باشد که در صورت تحقق، امکان ارائه توانمندی های استان در زمینه صدور خدمات فنی و‌ مهندسی و همچنین بخش کشاورزی به نحو‌ بسیار مطلوبی فراهم خواهد گردید.

شریفی بیان داشت:نمایشگاه توانمندی های استان در شهر خجند تاجیکستان نیز قریب یکسال در حال پیگیری می باشد که به دلیل همسایگی این کشور با استان های شمال شرق، این استان ها در اولویت برگزاری نمایشگاه فوق قرار دارند لیکن با جدیت در حال تلاش هستیم که برگزاری این نمایشگاه نیز به استان فارس واگذار گردد.

مدیرکل دفتر اقتصادی در پایان اظهار داشت: بدون تردید حضور در بازار کشورهای هدف از طریق برگزاری نمایشگاه ها به دلیل انجام مذاکرات حضوری و آشنایی با علائق و استانداردهای این کشورها، می تواند تاثیر به سزایی در ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی داشته باشد و امیدواریم که شرکت ها و فعالان اقتصادی استان از این فرصت ها جهت افزایش تولیدات صادرات محور استفاده نمایند.

دیدگاه