گازرسانی به ۲۸۰ طرح صنعتی فارس

  • 12 بهمن 1401 - 16:54
گازرسانی به ۲۸۰ طرح صنعتی فارس

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: در دهه فجر ۱۴۰۱ تعداد ۲ شهر، ۸۶ روستا و ۲۸۰ طرح صنعتی در فارس گازرسانی می شوند.

علی اکبر میدانشاهی ضمن اشاره به گزارش عملکرد شرکت گاز استان فارس گفت: در دهه فجر ۱۴۰۱ تعداد ۲ شهر، ۸۶ روستا و ۲۸۰ طرح صنعتی در فارس گازرسانی می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، میزان شبکه گذاری این طرح ها را یک هزار و ۷۰۳ کیلومتر و تعداد انشعاب های نصب شده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره عنوان کرد و افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان بهره برداری می رسد و در مجموع ۱۲ هزار خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی، ضریب بهره مندی شهری و روستایی از گاز طبیعی را در این استان ۹۹ درصد خواند و یادآور شد: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ روستا آغاز می شود.

میدانشاهی در رابطه با گازرسانی به شهرها هم گفت: از ابتدا تا کنون ۱۱۷ شهر گازرسانی شده‌اند و در سال جاری چهار شهر گازرسانی آن به پایان رسیده است و سه شهر هم در دست اجراست.

وی تعداد مشترکین که امسال به شبکه گاز پیوسته اند را ۵۲ هزار و ۳۷۰ مشترک عنوان کرد و گفت: یک میلیون ۶۹۶ مشترک در سیستم گازرسانی استان فارس قرار دارند.

میدانشاهی از تعداد ۹۴۰ هزار و ۷۴۰ علمک نصب شده از ابتدا تاکنون و تعداد ۲۱ هزار و ۴۰۰ در سال جاری نصب شده است و در مورد گازرسانی به روستاها هم گفت: در سال جاری هم گفت در سال جاری ۱۷۷ روستا گازرسانی شده و ۱۰۶ روستا هم در دست اجراست و تاکنون ۲۳۹۵ روستا گازرسانی شده اند.

وی گفت: یک هزار و سیصد کیلومتر شبکه گذاری در این سال انجام شده است که در مجموع این رقم ۳۴ هزار و ۳۵۴ کیلومتر است.

میدانشاهی، تعداد صنایع که امسال گازرسانی شدن را ۶۳۰ مورد عنوان کرد و گفت: ۶۸۸ صنعت در دست اجرا در سال جاری است و در مجموع از ابتدا تا کنون ۶ هزار و ۸۶۱ صنعت گازرسانی شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های فرهنگی این دستگاه خدمات رسان هم گفت: این دستگاه خدمات رسان در حوزه مسابقات قرآنی و فرهنگی ایجاد دارالقرآن در سازمان خدمات رسانی در زمینه محرومیت زدایی زیست محیطی و فرهنگی و همچنین جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب هم فعالیت کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس مجموعه سرمایه گذاری های در سال ۱۴۰۱ را میزان ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواند و گفت: این اتفاق باعث جایگزینی سوخت مایع و اشتغال زایی برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر می شود.

وی با اشاره عملکرد شرکت گاز استان فارس در استان سیستان و بلوچستان هم گفت: عملیات گازرسانی به ۲ شهر و ۱۲۰ روستا استان سیستان و بلوچستان تکمیل شده است و اضافه کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به چهار شهر این استان آغاز می شود که این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان انجام شده است.

دیدگاه