جهش اعتباری بهزیستی فارس در زمینه مسکن مددجویی در سال جاری

  • 28 آذر 1400 - 14:25
جهش اعتباری بهزیستی فارس در زمینه مسکن مددجویی در سال جاری

مدیرکل بهزیستی فارس از جهش اعتباری در حوزه مسکن خودمالکی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس سید محمد صادق کشفی نژاد گفت : تامین مسکن در کنار ایجاد اشتغال پایدار از ضروری‌ترین نیازها و جزو حقوق اولیه مددجویان بهزیستی است.او در ادامه افزود: از سال ۹۹ تا کنون تسریع در ساخت مسکن مددجویی و در سال جاری جهش اعتباری ویژه ای در این زمینه داشته ایم.

 کشفی‌نژاد با بیان اینکه ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس در سامانه مسکن ملی ثبت نام شده‌اند ،گفت: این خانوارها قبلاً به دلیل نداشتن زمین، امکان بهره‌مندی از تسهیلات ساخت مسکن خودمالکی بهزیستی را نداشتند، اما با اقدام نهضت ملی مسکن امکان خانه‌دار شدن ایشان فراهم شده است و مددجویان مجرد فاقد مسکن نیز امکان بهره مندی از این طرح را دارند.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور ،با اولویت خدمت ماندگار از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد سرپناه مناسب و بادوام برای افراد تحت پوشش استفاده می کنیم، در همین راستا در سال جاری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تسهیل گری تامین مسکن مددجویان بهزیستی فارس هزینه کرده‌ایم .

کشفی نژاد افزود: در حال حاضر رتبه یک دریافت و جذب اعتبارات حوزه مسکن در میان بهزیستی های سراسر کشور راداریم و تسهیل گری تامین مسکن برای بیش از هزار و ۱۰۰ خانوار تحت پوشش در سال جاری را عهده دار هستیم که از این تعداد بیش از ۳۴۰ واحد به طور کامل واگذار و ۷۶۰ واحد در دست احداث، با پیشرفت فیزیکی از فونداسیون تا نازک کاری است. او خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی به روش های مختلف با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن ،قرارگاه خاتم الانبیا بسیج سازندگی، برای خانوارهای تحت پوشش در دست احداث است.

 مدیرکل بهزیستی فارس گفت: از سال ۹۹ تاکنون ۲ هزار و ۸۴۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس از معافیت های پرداخت هزینه انشعاب آب و برق و گاز و عوارض پروانه ساختمانی به ارزش ۴ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان مطابق “جزء ۹ بند ق تبصره ۶ قانون بودجه” بهره مند شده اند.

 کشفی نژاد ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از کمک خیرین که از مهمترین محورهای حمایتی در امر ساخت مسکن مددجویی است و اقدام به موقع در بهره مندی از طرح های دولت مردمی بتوانیم این نیاز اساسی جامعه هدف بهزیستی را مرتفع کنیم.

دیدگاه