استاندار فارس: همه مدیران برای تسهیل سرمایه‌گذاری پای کار باشند

  • 22 آذر 1400 - 15:58
استاندار فارس: همه مدیران برای تسهیل سرمایه‌گذاری پای کار باشند

استاندار فارس گفت: تمام مدیران استان باید برای تسهیل سرمایه‌گذاری با تمام توان پای کار باشند تا روند سرمایه‌گذاری شتاب گیرد.

محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در بازدید از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس ، ضمن تاکید بر لزوم بررسی هفتگی و رسیدگی به پرونده متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان افزود: مدیران باید در جلسات مرتبط با این موضوع حاضر باشند تا با بررسی دقیق و کارشناسی شاهد تسهیل روند سرمایه‌گذاری باشیم.
او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ارزیابی و مقایسه می‌شود و مدیران بر این اساس تشویق و توبیخ خواهند شد.
وی بیان کرد: باید نیازهای سرمایه‌گذاری استان در بخش های مختلف شناسایی و متناسب با شرایط حوزه‌های متفاوت استان به متقاضیان سرمایه‌گذاری ارائه شود.
استاندار فارس، هدف نهایی از فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را خروج فقرا از فقر دانست و افزود: این استان زمینه‌های رشد بسیار زیادی دارد و افراد حق ندارند مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها را بر عهده بگیرند اما در مقابل به جای کمک به رشد و توسعه جامعه مانع رشد آن شوند.
اخیرا به دستور استاندار فارس و به منظور تسهیل در امور مربوط به تولید و سرمایه‌گذاری، پنجره واحد فیزیکی خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس ایجاد شد.
پنجره واحد،‌ درگاهی است که فرآیندهای مربوط به اخذ مجوز و فرآیندهایی اعم از استعلامات، مکاتبات و مجوزهای بین‌دستگاهی را در قالب یک سامانه واحد، تجمیع  و آن را یکپارچه و استاندارد می‌کند.

دیدگاه