تولید بیش از ۱۰۰ تن پنبه در شهرستان خُنج

  • 21 آذر 1400 - 12:23
تولید بیش از ۱۰۰ تن پنبه در شهرستان خُنج

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خُنج در استان فارس اعلام کرد که با توجه به سطح زیرکشت محصول پنبه در این شهرستان، امسال تولید بیش از ۱۰۰ تن پنبه مورد انتظار است.

علی علیپور با اشاره به آغاز برداشت پنبه از ۱۵ آذر و تداوم این اقدام تا نیمه اول دی، گفت: برداشت محصول پنبه در این شهرستان به شکل سنتی و دستی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی خنج، علیپور با بیان اینکه ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی در مناطق بیغرد، خُنج، محمله و باغان، زیر کشت پنبه است، گفت: با توجه به عملکرد حدود ۳ تن در هر هکتار، امید داریم که قریب به ۱۰۵ تن محصول امسال برداشت شود.

وی بیان کرد: نبود دستگاه کاشت و برداشت و کارگر ماهر در برداشت پنبه به صورت دستی، نبود کارخانه پنبه در خنج و حوالی این شهرستان از عوامل مهم منجر به کاهش کشت این محصول در سال‌های اخیر است.

علیپور ابراز امیدواری کرد که ضمن توسعه کاشت پنبه، با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت، امکان تامین ادوات مکانیزه کاشت، داشت و برداشت این محصول در شهرستان فراهم شود.

مدیر جهادکشاورزی خُنج با یادآوری اینکه محصول تولیدی این منطقه برای فرآوری به داراب منتقل می‌شود، گفت: نوع بذر مصرفی در کشت پنبه به دلیل مقاومت به شوری، کوتاه شدن زمان زراعت و همچنین مقاومت در برابر آفات در این شهرستان از بذر گلستان استفاده شده است.

دیدگاه