جشنواره کودکان در شیراز برگزار شد

  • 19 مهر 1402 - 11:30
 جشنواره کودکان در شیراز برگزار شد

جشنواره «کودکان شهر شیراز، دوستداران محیط زیست» همزمان با هفته ملی کودک در تالار بوستان آزادی شیراز با حضور برخی چهره‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.

کاوسی،کارشناس آموزش و مشارکت مردمی محیط زیست فارس در حاشیه این جشنواره  ضمن تبریک هفته ملی کودک گفت: کودک در روزهای کودکی است که جهان را برای آینده می‌سازد. تاثیر عمیق دوران کودکی در ارتباط کودک با حیوانات و گیاهان باعث می‌شود در بزرگسالی از سلامت روان بیشتری برخوردار باشد.

این کارشناس محیط زیست فارس ادامه داد: برهمین اساس اداره آموزش و مشارکت مردمی حفاظت محیط زیست فارس با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و اداره‌کل آموزش و پرورش فارس تصمیم  به برگزاری  این جشنوارۀ کودکانه گرفت.

در این برنامه به ‌منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی و همچنین آگاه‌سازی دانش‌آموزان برای مسئولیت‌پذیری نسبت به محیط‌ زیست و آشنایی با شغل محیطبانی، یکی از محیطبانان محیط زیست فارس در برنامه حضور پیدا کرد و وظایف خود را در راستای حفظ محیط زیست و حیات وحش با زبانی ساده معرفی کرد. 

این آشنایی با ایجاد علاقه و دوستی نونهالان با محیط زیست می‌تواند باعث افزایش دانش، نگرش، انگیزه، تعهد و مهارت‌های لازم برای فعالیت‌های مختلف در جهت حفظ محیط زیست ‌شود.

در این ویژه برنامه شاد و خلاق با شعار ملی روز کودک «کودکی بهتر، زندگی بهتر»، برنامه پویا نمایی محیط زیستی برای ۲۵۰ کودک دختر از دبستان‌های ناحیه ۲ شیراز پخش شد. 

در بخش دوم جشنواره، نمایش «پ پاک، ت تمیز» با گروه هنرمندان شیرازی به کارگردانی مهران مقدر به اجرا درآمد و کودکان به شیوۀ غیرمستقیم با مسائل، مشکلات و نقش‌آفرینی کودکان برای داشتن محیط زیست بهتر و زندگی سالم آشنا شدند.

دیدگاه