نمایشگاه آثار خوشنویسی زنان فارس برپا شد

  • 13 تیر 1402 - 14:29
نمایشگاه آثار خوشنویسی زنان فارس برپا شد

آیین گشایش دومین نمایشگاه آثار خوشنویسی بانوان فارس با حضور سید رسول موسوی‌نژادیان معاون هنری سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی بالاتر از چهارراه حافظیه افتتاح و تا یک‌هفته عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

این نمایشگاه که از تاریخ یکشنبه یازدهم تیرماه جاری آغاز به کارکرده و تا یک‌هفته عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد و پذیرای تعداد ۳۶ تابلو از آثار ۳۰ بانوی هنرمند و اساتید خوشنویس است که در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث خلق شده اند.

موضوع آثار یاد شده برگرفته از اشعار صائب بوده که شاعر ایرانی قرن یازدهم هجری است و معروف ترین شاعر در زمان صفویه است که سبک هندی در غزل را پایه گذاری کرده است. تابلوهای خوشنویسی همه در قالب چلیپا، کتابت، سطر نویسی و ترکیبات آزاد ترسیم شده‌اند.

معاون هنری سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین با تاکید بر ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی در اینگونه نمایشگاه های جمعی برای رشد استعدادهای علاقه مندان، گفت: همت و تلاش و خلق آثار بانوان هنرمند خوشنویس استان فارس و ظرفیت هنری آنها در این نمایشگاه قابل توجه است و امیدواریم در طول سال نیز بتوانیم از هنرنمایی اهالی و اساتید خوشنویس برای ارتقاء سطح آموزشی شیوه ها و سبکهای مختلف بهره لازم را ببریم.

بانوان خوشنویس شامل؛ مریم برزگر/ زهرا برزگر/ ژاله برزگر فهلیانی/ لیلا بشیری/  بهمنی/ زهرا بیانی اصل/ زهرا پورسعید/ مریم تابع بردبار/ لیلا جنتی/ جاودان/ لیلا خسروی/ فاطمه خوب/ سارا خلیلی/ مریم دهبزرگی/ آرزو رجبی/ فاطمه رحمتی/ مطهره زارع/ سارا زارع/ مرجان زارع/ فهیمه زهرایی پور/ شیوا زمانیان/ محبوبه سازش/ بهار سپند آسا/ پگاه سجادی/ ستاره صمدی / مریم مروج شعار/ حمیده ممتازی/ مرضیه مظاهری/ مرضیه کریمی و مریم همایونی می باشند.

دیدگاه