بازدید مسافران نوروزی از موزه خط و کتابت در نی‌ریز

  • 03 فروردین 1402 - 19:37
بازدید مسافران نوروزی از موزه خط و کتابت در نی‌ریز

حمیدرضا هادی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نی‌ریز از بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از موزه خط و کتابت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، هادی امروز ۳ فرودین ماه ۱۴۰۲ گفت: موزه خط و کتابت شهرستان نی‌ریز در ضلع شرقی آرامگاه استاد میرزا احمد نی‌ریزی ناسخ نسخ‌نویسان جهان اسلام در خیابان احمد نی‌ریزی واقع‌شده و پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نی‌ریز بیان کرد: این موزه که بزرگ‌ترین موزه خط و کتابت در جنوب کشور است، در ایام نوروز مورد بازدید میهمانان و مسافرلن زیادی قرار می‌گیرد. در گالری اصلی این موزه مرقعات خوشنویسی و کتب خطی و قدیمی‌ترین سنگ‌قبر تاریخ‌دار ایران که در روستای غوری شهرستان نی‌ریز کشف‌شده نگهداری می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود کرده است و بازدیدکنندگان با خاطره‌ای خوب این موزه را ترک می‌کنند.

او ادامه داد: موزه خط و کتابت نی‌ریز از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر یکسره پذیرای گردشگران و میهمانان است.

هادی در پایان گفت: شهرستان نی‌ریز در طول تاریخ همواره شاهد رویدادهای تاریخی فراوان فرهنگی بوده که وجود بناها و مشاهیر و مفاخر گواهی بر این مدعاست. وجود خوشنویسان و کاتبان قرآن در این شهرستان در دوره‌های مختلف خصوصاً از دوره صفویه به بعد شهرستان نی‌ریز را به‌عنوان شهر خوشنویسان معرفی کرده است. یکی از این بزرگان استاد میرزا احمد نی‌ریزی است که آرامگاه این استاد شهیر در کنار موزه واقع‌ شده است.

دیدگاه