پایان نخستین دوره کارگاه‌های تخصصی انجمن‌های ادبی استان فارس

  • 16 اسفند 1401 - 11:07
پایان نخستین دوره کارگاه‌های تخصصی انجمن‌های ادبی استان فارس

دومین دوره کارگاه‌های تخصصی، منطقه ای انجمن های ادبی استان فارس، پنجم بهمن ماه در شهرستان های آباده، کازرون، جهرم، بیضا و فیشور اوز شروع و برگزار شد و در یازدهم اسفندماه به پایان رسید.

غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در نیمه دوم امسال، پس از بررسی و شناسایی توانمندی‌های انجمن‌های ادبی استان فارس، توانستیم برای نیمه دوم سال کارگاه ها را از سر بگیریم .
خوش‌اقبال افزود: این کارگاه‌ها از آغاز نیمه دوم سال با حضور اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی در شهرستان‌هایی که درخواست داشتند و قابلیت های انجمن های ادبی خوبی را تعریف کرده بودند برگزار شد.
وی ادامه داد: شهرستان‌های کازرون، روستای فیشور شهرستان اوز، جهرم، آباده، بیضا، در نیمه دوم برگزاری پذیرای کارگاه‌ها و اساتید بوده‌اند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: کارگاه‌ها، با حضور بیش از ٢٠ انجمن ادبی فعال، پیشکسوتان و ادب‌دوستان شهرستان میزبان و همچنین شهرستان‌های هم‌جوار برگزار شد.
خوش اقبال بیان داشت: در این کارگاه‌ها عروض و قافیه، روایت شعر و شاعری، سیر تحولات شعر نو، روان‌شناسی شخصیت، تایپوگرافی و تیپ‌شناسی داستان و جریان تحول در شعر نو تدریس و برای غنای ادبی این انجمن ها بحث و بررسی‌های ادبی انجام شد.
این کارگاه‌ها در سال آینده نیز برای توانمندسازی انجمن‌های ادبی دیگر شهرستان‌ها با بخش‌بندی شهرستان‌های میزبان و میهمان و بر اساس پیشنهاد های مستقل انجمن های ادبی استان برگزار می‌شود.

دیدگاه