هشتمین دوره جایزه جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه

  • 10 بهمن 1401 - 8:13
هشتمین دوره جایزه جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه

هشتمین دوره جایزه فیروزه با محوریت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی برگزار می شود.

جشنواره فیروزه با سه رویکرد ایده های استار تاپی ، کسب و کارهای نوپا  و کسب و کارهای تجاری شده و فعال در سراسر استان های کشور در دو مرحله تعیین برگزیدگان استانی و در ادامه تعیین و تقدیر برگزیدگان ملی برگزار خواهد شد.

ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی ، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی ، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی ، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی ، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور ،معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی
ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی از اهداف جشنواره و در قالب اجرایی اسباب بازی ، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگ برگزار می شود .

شرایط آثار ارسالی کالاهایی که دارای عنوان نماد فرهنگی هستند، کارکردی آموزشی ، سرگرمی و ورزشی دارند این کالاها با مقتضیات فرهنگی تولید و بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بینش جامعه موثر خواهد بود.
کالاهای فرهنگی بخشی از فرهنگ ، هنر ، آداب و رسوم، آیین های یک مرز و بوم را به شکل کالای قابل عرضه در آورده است و بعنوان سفیر فرهنگ و ارزش های بومی و ملی هستند که در داخل و خارج ایران رسالت انتقال پیامهای درست از هر منطقه و ارزشهای مستتر در آن را دارند . گسترش کسب و کار فرهنگی در جامعه امروزی به یک امر ضروری تبدیل شده است و امروزه باید با استفاده از ظرفیتهای داخل کشور و برنامه ریزی در این زمینه از طریق کسب و کارهای فرهنگی ضمن کارآفرینی و اشتغال زایی گامی در جهت رونق اقتصاد و فرهنگ برداشت.

کالاهای فرهنگی که در سامانه جشنواره پذیرفته می شوند وارد مرحله داوری و ارزشیابی خواهد شد.

گفتنی است برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان ها به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌های فرهنگی طراحی نموده است، انجام خواهد شد.

بارگذاری اطلاعات اثر و یا آثار متقاضیان شرکت در جشنواره استانی با ورود به لینک فوق الذکر انجام پذیر خواهد بود.

دیدگاه